به نقل از فیزورگ، این جسم غیرعادی موسوم به CX330 اولین بار به شکل یک منبع نور پرتوی ایکس در سال 2009 توسط رصدخانه چاندرای ناسا مشاهده شد. مشاهدات بیشتر نشان داد که این جسم همچنین نور مرئی نیز منتشر می‌کند؛ اما این اطلاعات برای دانشمندان کافی نبود.

محققان دانشگاه فناوری تگزاس با بررسی تصاویر مادون قرمز موجود از این ناحیه که توسط کاوشگر وایز ثبت شده بود، دریافتند که جسم از غبار داغ بسیاری در اطراف خود برخوردار است که باید توسط یک انفجار، گرم شده باشد.

آن‌ها با مقایسه داده‌های سال 2010 این کاوشگر با اطلاعات جمع‌آوری شده توسط اسپیتزر در سال 2007 مشخص کردند که احتمالا یک ستاره جوان باعث ایجاد این انفجار برای چندین سال بوده است. در حقیقت، درخشش ستاره مذکور در این دوره سه‌ساله چند صد برابر افزایش یافته بود.

محققان با ترکیب این داده‌ها با اطلاعات رصدخانه‌های دیگر توانستند تصویر واضح تری را ارائه کنند.

یکی از دلایل منزوی بودن این ستاره می‌تواند این باشد که احتمالا این ستاره در منطقه دیگری متولد شده اما به این بخش دورافتاده کهکشان پرتاب شده است که البته احتمال دوری است چرا که CX330 در مرحله جوانی رشد خود قرار دارد و کمتر از یک میلیون ساله است، از این رو هنوز از دیسک اطراف خود تغذیه می‌کند و باید در همین منطقه از آسمان شکل گرفته باشد.

ممکن است ستارگان با جرم کم یا متوسط در نزدیکی این ستاره وجود داشته باشند که هنوز کشف نشده‌اند.

این نتایج در ماهنامه انجمن سلطنتی نجوم منتشر شده است.