زمانی که به جهان فکر می‌کنید، متوجه خواهید شد که چقدر جهان جالب است. همه آنچه در اطراف فضا وجود دارد ، به یکدیگر برخورد می‌کنند و در یک شیء بزرگتر مانند سیاره‌ها و سیارک‌ها تجمیع می‌شوند ، سیاه‌چاله‌های ژرف و عمیق هرچه در مرکز یک کهکشان باشد را در خود می‌بلعند، در حالی که سیستم‌های ستاره‌ای با سرعتی که نمی‌توان آن را وصف کرد به لبه‌ها برخورد می‌کنند.

و با این حال، با همه شلوغی و فشاری که وجود دارد، به هر دلیلی که هست، به نظر می‌رسد که هر شیء در جهان حد مجازی از سرعت را حفظ می‌کند: km/sec 299792 (معادلmps 186282).

چرا این سرعت خاص؟ مطمئنا این سرعت از ذره نور (یا فوتون) در خلا سریع‌تر است. آن سرعت نور است و طبق درک فعلی ما از جهان و قوانین فیزیک، همه چیز در جهان باید با آن تطابق داشته باشد.

و حالا، آنچه در فوق به آن اشاره شد دقیقا درست نیست! طبق آنچه در فیلم زیر گفته می‌شود، وارونه آن درست است.جهان به قوانین شما توجهی ندارد. محدودیت سرعت که هر چیزی در جهان باید با آن مطابقت داشته باشد (ثابت جهانی) چیزی عمیق‌تر است. سرعت نور را باید واقعا سرعت علیت نامید.

شما می‌توانید به این رابطه علیت در ارتباط با یک مفهوم شناخته شده به عنوان بازه زمان فضا فکر کنید که این گونه بیان می‌کند که ارتباطات علی تنها ترتیب همه مشاهده‌ها هستند. حال این ارتباطات علی هر جایی که در جهان قرار گرفته‌اند با این رابطه علیت سازگاری دارند.

ولی چرا علیت مجبور است که یک حد سرعت داشته باشد؟ و چرا نور این محدودیت را تعیین می‌کند؟

برای درک این موضوع، نیاز داریم که به دو مورد توجه کنیم که با توجه به درک کنونی ما از فیزیک مهم هستند: اصل نسبیت گالیله که پایه تئوری نسبیت انیشتین بود و معادلات ماکسول.

با فیزیکدان و ریاضیدان جیمز کلرک ماکسول شروع می‌کنیم که معادلات ماکسول یک فرمی از پایه و اساس الکتروداینایک کلاسیک بود و شک و تردید در مورد استحکام قانون گالیله را پایه‌ریزی کرد.

اینجا جایی است که در فیلم واقعا به خوبی توضیح داده شده است، چون برای تطبیق دادن آنچه گفته خواهد شد و معادلات ماکسول، در مورد یک تسویه حساب صحبت شده است، تسویه حساب یک میمون اسکی باز بر روی اسکیت رولر و یک میمون الکترونیکی بر روی بورد اسکیت. در اینجا از عبارت سرعت کلی میمون استفاده می‌شود.

طبق آنچه در فیلم گفته می‌شود، نیروهای الکترومغناطیسی سرنخ‌هایی در مورد فعل و انفعالات اساسی بین فضا، زمان و سرعت به ما می‌دهد و اگر ریاضیات به سرعت بی‌نهایت نور وابسته باشد این نمی‌تواند درست باشد.

ولی چگونه همه این‌ها با هم جور شدند؟ و چرا به یک حد خاصی از سرعت نور نیاز داریم؟ در فیلم بالا همه این‌ها توضیح داده شده است. با مشاهده فیلم ممکن است سردرگم شوید چون واقعا پیچیده است ولی فوق‌العاده جالب است. علم همیشه ارزش صدمه زدن به مغز را دارد!