در ادامه فهرست 15 کالایی که در هتل ها بیشترین سرقت را شامل می شوند به ترتیب معرفی شده است.

بر اساس یک پژوهش جدید که توسط وب سایت Wellness Heaven Hotel Guide انجام شده، پرطرفدارترین شیئی که مهمانان هتل به بردن آن به عنوان یادگاری علاقه دارند، حوله است؛ 79 درصد از اشیائی که توسط مسافران از هتل به سرقت می روند شامل حوله می شود.

وقتی حوله به عنوان یادگاری کافی نباشد، کار به بردن ربدوشامبر می رسد. در فهرست پرطرفدارترین اشیای دزدیده شده از هتل ربدوشامبر با 65.3 درصد، مکان دوم را به خود اختصاص داده است.

کسی که ربدوشامبر هتل را در چمدانش جای می دهد، طبیعتا وقتی به خانه رسید برای آویختن آن به چوب لباسی احتیاج دارد. برای همین گروهی از مهمانان به بردن چوب لباسی هم علاقه خاصی دارند. در پرسش از 937 هتل مشخص شده که چوب لباسی (50.3 درصد) در مکان سوم پرطرفدارترین اشیائی است که از هتل به سرقت می رود.

برخی از مهمانان تنها به بردن خودکاری که روی میز تحریر اتاق شان وجود دارد، رضایت می دهند. 38.5 درصد از اشیای سرقت شده از هتل ها را خودکار تشکیل می دهد.

شاید قاشق و چنگال نقره ای که از مادربزرگ به ارث رسیده، بسیار زیباتر باشد، اما ظاهرا برای برخی از مسافران هیچ چیز جای قاشق و چنگال هتل را نمی گیرد. بعد از خودکار، قاشق و چنگال پر طرفدارترین شیئی است که مسافران در چمدان خود جای داده و به خانه می برند.

حال نوبت به لوازم بهداشتی می رسد که در حمام اتاق قرار داده شده اند. شامپو، نرم کننده، خمیردندان یا گوش پاک کن، بسته به اینکه مسئولان هتل تا چه اندازه در آراستن حمام دست و دلباز بوده اند، از جمله اشیائی است که مسافران به بردن آن ها علاقه زیادی دارند. 32.1 درصد اشیای به سرقت رفته از هتل را لوازم بهداشتی تشکیل می دهند.

باتری هایی که در دستگاه های الکترونیکی قرار داده شده اند، مثلا کنترل تلویزیون یا سیستم پخش صوتی هم از چشم برخی مسافران دور نمی ماند. باتری در خانه همیشه به کار می آید و برای صرفه جویی در خرید آن این گروه از مسافران ترجیح می دهند گوشه ای کوچک از چمدان خود را به باتری های یادگاری اختصاص بدهند.

شماری از مسافران ابایی ندارند که اشیائی بزرگ تر از باتری یا حوله را از هتل به سرقت ببرند. شاید مدتی است که تابلوی آویخته شده در اتاق نشیمن خانه، دل مسافر را زده باشد و برای همین به محض اقامت در هتل، تابلوی تزئینی که به دیوار زده شده به عنوان گزینه ای مناسب برای جایگزین کردن آن با تابلوی خانه مطرح شود. 17.6 درصد از اشیائی که از هتل ها به سرقت می روند آثار تزئینی و هنری موجود در اتاق هاست.

احتمال اینکه در مسیر برگشت هوا سرد شود و نیاز مبرمی به پتو باشد، برخی مسافران را بر آن می دارد که به هنگام بستن چمدان هایشان، پتوی اتاق را نیز هر چند به زور، در ساک خود جای دهند. آمار نشان می دهد که 14.9 درصد از اشیای به سرقت رفته پتو هستند.

کسی که پتوی هتل را در چمدانش جای می دهد، قطعا به بالش هم نیاز دارد. برای همین جای تعجبی ندارد که بالش بلافاصله در این فهرست پس از پتو در جایگاه دهم قرار بگیرد.

این فقط مسافران هتل های کم ستاره نیستند، که به بردن یادگاری علاقه دارند. در سوئیت های لوکس برخی هتل های پنج ستاره برای راحتی کار مسافران جهت رزو خدمات رفاهی، تبلت یا کامپیوتر قرار داده شده است؛ مثلا تبلت های کمپانی سامسونگ که حدود 400 یورو قیمت دارند و ظاهرا بسیار مورد علاقه مسافران سوئیت های لوکس هستند. مکان 12 فهرست اشیای پرطرفداری که از هتل به سرقت می روند، به تبلت ها (9.7 درصد) اختصاص دارد.

نظرسنجی از هتل ها نشان داده که مسافران فرانسوی غالبا علاقه خاصی به تلویزیون و دستگاه کنترل آن دارند. دستگاه کنترل تلویزیون (8.3 درصد) در مکان سیزدهم و دستگاه تلویزیون (4.6 درصد) در مکان هفدهم اشیای پرطرفداری قرار دارند که مسافران از هتل به سرقت می برند.

اگر گمان می برید سشوارهای موجود در حمام با وجود چفت و بست از خطر سرقت در امان هستند، باید گفت که اشتباه می کنید. سوئیسی ها ظاهرا شیفته سشوارهای هتل هستند. 6.7 درصد از دزدی هایی که از اتاق های هتل صورت می گیرد، مربوط به دستگاه های سشوار می شود.

هلندی ها ظاهرا نمی توانند از خیر لامپ های اتاق بگذرند. طبق این نظرسنجی آن ها علاقه خاصی به بردن لامپ های هتل دارند. لامپ پانزدهمین شیء پرطرفداری است که از هتل دزدیده می شود.