با دلار جلوی دهان دبیر کل سازمان ملل را می گیرند

 آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در همایش روز بزرگداشت حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی که امروز( چهارشنبه)  در مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: مسئله حقوق بشر مسئله بسیار پر اهمیتی است، هم در دنیای امروز و هم از نظر آثار عملی و الهی که دارد.

وی افزود: در دنیا در زمینه عملی کارهای زیادی در حال انجام است که کتاب های زیادی با نام حقوق بشر تدوین شده است، برای ما مسلمانان بحث حقوق بشر یک بحث فلسفی مهم است به لحاظ ساختار انسان شناسی که در دین اسلام وجود دارد.

رئیس قوه قضائیه گفت: همه به دنبال معنی لفظ حق می روند و بین لفظ و ماهیت حق تفاوت وجود دارد.

آیت آلله آملی لاریجانی بیان داشت: نظریاتی که در رابطه با حق بیان می شود نباید دلالت بر حقیقت حق داشته باشد و نیاز به یک بحث فقهی دارد.

وی ادامه داد: مطلبی که در آثار محققان ما وجود ندارد، بحث علمی است و بارها پیشنهاد دادم که بحث حقوق بشر به عنوان موضوع مهم در دستور کار قرار گیرد.

رئیس قوه قضائیه گفت: آیا تمام حق ها قراردادی هستند و یا حداقل برخی حقوق باید غیر قراردادی باشد، اگر تمام حقوق قراردادی هستند، چه کسی این حق را فقط به برخی افراد داده است.

آیت آلله آملی لاریجانی بیان داشت: به عنوان مثال آیا بین قانون مجلس و قانون یک فرد عادی تفاوتی وجود دارد، مسئله این است که قانون حق قانون گذاری را به مجلس داده است.

وی افزود: در بحث تحلیل حق معتقد هستم، حداقل باید حقوقی غیر قراردادی وجود داشته باشد.

رئیس قوه قضائیه گفت: انسان یک ماشین است، ماشینی که در داخل آن هزاران ماشین دیگر وجود دارد و حقیقت انسانی یک حقیقت بزرگ است و اگر انسان را یک ماشینی بدانیم که به تکامل رسیده آیا دارای حقوقی است که از مسیر الهی به تکامل رسیده است.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: قرآن به گونه ای کرامت انسانی را تصور می کند و ماترالیسم هم کرامت انسانی را به گونه ای دیگر تعریف می کند آیات سوره بقره در مورد خلیفه بودن انسان آیات بزرگی هستند.

وی بیان داشت: از آنجایی که انسان یک کرامت ذاتی دارد، دارای حقوقی است و شهید مطهری معتقد است که این حقوق نباید در مجلس تصویب شود و باید علما روی آنها بحث کنند.

آیت آلله آملی لاریجانی بیان داشت: یک ایدئولوژی پشت حقوق بشر وجود دارد، به عنوان مثال در حقوق بشر بین المللی ازدواج را آزاد اعلام کردند که در ابتدا قابل پذیرش بود و بعد بحث ازدواج با همجنس را مطرح کردند که این موضوع ایدئولوژی محسوب نمی شود، آنها می خواهند این مطالب را به اجبار به ما تحمیل کنند.

رئیس قوه قضائیه گفت: این مطلب باعث نقض حقوق مردم است و چه کسی گفته است که غربی ها می توانند ایدئولوژی خود را در جهان تحمیل کنند.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: دو گانگی رفتار و استفاده ابزاری از حقوق بشر توسط غربی ها موضوع دیگری است، شیخ عیسی قاسم در بحرین سلب تابعیت شده است و غربی ها در مقابله با آن موضع خاصی نگرفتند، آیا اگر این موضوع در کشور های غربی رخ می داد آنها ساکت می ایستادند.

وی افزود: با دلار ها جلوی دهان دبیر کل سازمان ملل را می گیرند تا از نسل کشی در فلسطین و سوریه صحبت نشود ما در طول 35سال، هزاران مهاجر را پذیرش کردیم، در شرایطی که در تحریم قرار داشتیم و بر اساس یک نگاه انسانی مقام معظم رهبری دستور دادند که فرزندان آنها در مدارس تحصیل کنند، اما اروپا با این ثروت مهاجران سوریه را نپذیرفت.

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: ما می گوییم دیگر حقوق بشر در غرب رنگ باخته و باید کشور های اسلامی بیدار شوند و راه خودشان را ادامه دهند و در این مسیر ستاد حقوق بشر وزارت امور خارجه بحث حقوق بشر با کشور های غربی را باز کند، اما در بین آنها امریکا نباشد زیرا آنها اهل خدئه هستند، بحث حقوق بشر با اروپا هم باید 2 طرفه باشد، این اسلام هراسی در اروپا، کشف حجاب اجباری چه حقوق بشری است.

آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: باید تمام مسائل حقوق بشری بین 2 کشور مطرح شود، ما بحث های زیادی داریم و روی حرف خود می ایستیم.