ایستگاه متروی سهروردی به بهره برداری رسید

مازیار حسینی با بیان این که برای ساخت این ایستگاه که در عمق ۲۵ متری زمین قرار دارد، علاوه بر ۸۹ هزار متر مکعب خاک برداری، ۵ هزار تُن آرماتوربندی، ۳۳ هزار متر مکعب قالب بندی و ۵۸ هزار متر مکعب بتن ریزی شده است گفت: این ایستگاه دارای ۱۸ دستگاه پله برقی است که ورودی جنوبی آن فردا و ورودی شمالی آن نیز تا قبل از آغاز سال جدید تحصیلی آماده افتتاح می شود.

وی ادامه داد : ایستگاه بعدی این خط که تا پیش از بازگشایی مدارس افتتاح شده و مورد بهره برداری قرار می گیرد، ایستگاه شهید قدوسی است که در چهارراه قصر واقع شده است.

گفتنی است ایستگاه متروی سهروردی که در خیابان شهید بهشتی بعد از تقاطع سهروردی واقع شده به عنوان یک صد و سومین ایستگاه متروی تهران به فاصله ۱۰ روز از هشتم مرداد «روز بزرگداشت شیخ شهاب الدین سهروردی» و پس از ۸۸۸ سال از این که « شیخ اشراق» چشم به جهان گشود، گشایش می یآبد.

بهمن اسکندری  مجری خط ۳ نیز با اشاره به اینکه خط ۳ مترو به طول ۳۳ کیلومتر شامل ۲۴ ایستگاه است که به عنوان طولانی ترین خط مترو خاورمیانه از آن یاد می شود، گفت: این خط از آزادگان آغاز و تا شهرک قائم در شمال شرق تهران امتداد دارد که امروز -۱۸ مرداد ماه- هجدهمین ایستگاه این خط مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در ایستگاه سهروردی ۸۹ هزار متر مکعب خاکبرداری شده و فاصله ریل قطار تا سطح زمین بالغ بر ۲۵ متر است، گفت: در این ایستگاه ۶۰ میلیارد تومان هزینه سیویل و ۷۰ میلیارد تومان تجهیزات ثابت هزینه شده است.

به گفته اسکندری ایستگاه سهروردی دارای ۱۸ پله برقی است و دو ورودی شمالی-جنوبی دارد که ورودی جنوبی آن امروز به بهره برداری رسید و ورودی شمالی آن طی دو ماه آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مجری خط ۳ مترو تهران با اشاره به اینکه ۶ ایستگاه باقیمانده این خط تا نیمه نخست اسفند ماه ۹۵ به صورت ماهانه یک ایستگاه به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: ایستگاه چهارراه قصر با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی، ایستگاه بعدی است که آماده بهره برداری می باشد.

به گفته وی، ایستگاه های شهید صیادشیرازی، حسین آباد، میدان هروی، محلاتی و میدان ارتش سایر ایستگاه هایی است که به ترتیب مورد بهره برداری قرار می گیرند.