فتاح: رسیدگی به فقرا جزو متن انقلاب بود

سید پرویز فتاح با بیان اینکه رسیدگی به امور امدادگری می‌تواند افتخاری الهی قلمداد شود، افزود: کمک به نیازمندان و ترویج فرهنگ انفاق و نوع‌دوستی یکی از مهم‌ترین رویکردهای کمیته امداد است لذا دستگیری از نیازمندان و کمک به همنوعان ‌خود علاوه بر وظیفه انسانی، رسالتی اخلاقی است که در دین مبین اسلام و سیره ائمه معصوم(ع) مورد تاکید و سفارش قرار گرفته است.

فتاح افزود: روحیه جهادی و انقلابی در امدادگران باید حفظ شود و نهاد حمایتی کمیته امداد در رسیدگی به افراد تحت پوشش خود و نیازمندان جامعه از هیچ تلاشی دریغ نکند.

وی با تصریح بر اینکه امدادگری باید در حد ایثارگری باشد، تأکید کرد: امدادگران نباید خود را درگیر امور اداری کنند چون از هدف اصلی این نهاد که خدمت به محرومان و نیازمندان است غافل می شوند.

رئیس کمیته امداد با تأکید بر اینکه فرهنگ ایرانی و اسلامی جامعه ما ایجاب می‌کند نسبت به فقرا بی‌تفاوت نباشیم، افزود: وضعیت موجود فقر، واقعیت تلخی است چرا که رسیدگی به امور فقرا متن انقلاب امام ما بود و وظیفه امدادگری یک وظیفه همگانی است.

امام جمعه دامغان نیز ضمن تاکید بر لزوم حفظ عزت و تکریم مددجویان تحت حمایت، ارزش خدمت در کمیته امداد را مقدس خواند و اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با تاسیس کمیته امداد توانست فرهنگ دینی کمک به همنوع و نیازمندان را در جامعه ایجاد کند.

حجت الاسلام حسینیان از کمیته امداد به عنوان یکی از نهادهای مورد اعتماد مردم یاد کرد و افزود: امدادگران باید با کمک رسانی و ایجاد روحیه نشاط در میان اقشار ضعیف جامعه، روحیه خودباوری را در افراد نیازمند تقویت کنند و آنان را به سوی استقلال اقتصادی سوق دهند.

به گزارش تسنیم، رئیس کمیته امداد در سفر دو روزه به استان سمنان علاوه بر دیدار با امدادگران و مسئولان محلی، برای تکریم مددجویان و بررسی مشکلات اقتصادی و معیشتی و تسریع در روند خدمت رسانی به آنان از منازل مددجویان شهرستان دامغان بازدید کرد.