زنگ خطر ابتلا به این سرطان ها بین خانواده هایی که ژن سرطان دارند

کارشناسان با مطالعه بر روی بیش از هزار و صد بیمار که دچار سرطان sarcoma ؛سابقه ژنتیکی خانوادگی را در آنها شناسایی کرده اند.

 
گفتنی است، این مطالعه که در نشریه The lancet oncology به چاپ رسیده است نشان می دهد که نقش ژنتیک خانوادگی در ابتلای افراد به بیماری سرطان تاثیر زیادی دارد.
 
دانشمندان تا به حال نقش ژنتیک در نسل های مختلف یک خانواده را در بروز سرطان های پوست، سینه و خون شناسایی کرده اند.
 
تحقیقاتی در این خصوص توسط دانشمندان مرکز The institute of cancer research انجام شده است و محققان این مرکز بر این باورند که باید  به خانواده هایی که حامل ژن سرطان هستند مشاوره های لازم برای آمادگی و مقابله با ابتلا به بیماری، روش های پیشگیری ، شرایط ازدواج و فرزند آوری، ابتلای فرزند به سرطان و خود مراقبتی و روش های درمانی داده شود.
 
سرطان سارکوم یکی از سرطان های مرموز و ناشناخته در جهان است که بیشتر کودکان و نوجوانان را درگیر می کند و به دلیل تهاجمی بودن به سرعت در بدن منتشر شده و باعث مرگ افراد می شود.
 
این سرطان به  بافت های نرم بدن مانند عضلات حمله کرده و استخوان ها را درگیر می کند  و همه ساله تنها در کشور انگلستان بیش از 3000 نفر به این بیماری مبتلا می شوند.
 
کارشناسان با مطالعه بر روی DNA و ژنتیک بیش از  هزار بیمار مبتلا به سرطان سارکوم دریافته اند که 72 ژن در بروز سرطان دخیل هستند و این ژن ها در خانواده ها وجود دارند و اثر گذاری تعداد زیادی از آنها باعث بروز سرطان می شود.
 
همچنین افرادی که در خانواده دارای ژن سرطان هستند در سنین پایین تر به سرطان مبتلا می شوند.
 
به گفته کارشناسان غربالگری و هشدار به خانواده ها می تواند در جلوگیری از بروز بیماری و یا درمان زود هنگام آن موثرباشد.