محمد کاظمی نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس در خصوص ارزیابی جدید آیین دادرسی کیفری اظهار داشت: در مجموع این قانون، قانونی کارآمد و خوب است و قوه قضاییه کار کارشناسی فراوانی را در جریان تدوین این قانون انجام داده است.

وی افزود: این قانون امتیازات خوبی در بحث حقوق شهروندی و حفظ حقوق شکات دارد اما یکسری اشکالات هم در این قانون دیده می‌شود که طبیعی است.

کاظمی با بیان اینکه اشکالات موجود در حدی نیست که شاکله قانون را تغییر دهد، گفت: البته من اصلاح قانون را نیاز می‌دانم. برای مثال در بخشی از قانون ‌آمده پرونده‌ها در دادگاه تجدیدنظر باید ثبت و شعب تجدیدنظر برای آنها تعیین وقت کند که این موضوع روند دادرسی را در محاکم تجدیدنظر کند می‌کند.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه کلیت قانون جدید آیین دادرسی کیفری خوب است، گفت: اصلاحاتی که در قانون از سوی قوه قضاییه صورت گرفت در باب صلاحیت‌ها بود که به نظر من خوب هم بود و در مجموع دستگاه قضایی به تشخیص خود عمل کرد.

وی یکی از اشکالات موجود در قانون را مربوط به نبود زیرساخت‌های مناسب دانست و تصریح کرد: وقتی رسیدگی به پرونده در دادگاه کیفری را با تعدد قاضی پیش‌بینی می‌کنند اما نه قاضی داریم و نه مجوز استخدام؛ در جریان اجرای قانون با مشکل مواجه می‌شویم.

کاظمی خاطرنشان کرد: این موضوع یکی از مشکلات اساسی است که قوه قضاییه و دولت باید برای رفع آن فکر اساسی کنند.