عزم دیوان عدالت اداری برای کاهش تخلفات ساختمانی/ انتقاد از مدیریت تخلف در کمیسیون ماده 100

گروه اجتماعی- پرویز سروری رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با تاکید بر لزوم اصلاح قانون ماده 100 شهر داری ها در مورد تخلفات ساختمانی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر  مصوبات کمیسیون ماده 100 بجای رفع تخلف آن را مدیریت می کند و مجری و متقلب و ناظر هر سه از این تخلفات منتفع می شوند.

 

سود تخلف به نفع هیچ شخصی نیست

 

وی با تاکید بر این که برخورد با تخلفات ساختمانی با شرایط به وجود آمده در تهران باید قاطعانه باشد، گفت: باید بدانیم سود حاصل از تخلف به نفع هیچ شخصی نیست.

سروری با اشاره به این که بسیاری از آراء کمیسیون ماده 100 تحت عنوان حقوق مکتسبه در دیوان عدالت برگشت می خورد، عنوان کرد: اخیرا با رییس محترم دیوان عدالت اداری جلسه ای داشتیم و شاهد بودیم که ایشان نیز به اصلاح این رویه تمایل داشتند زیرا به گفته ایشان درصد بالایی از پرونده ها در ارتباط با موضوعات تخلفات ساختمانی و مدیرتی شهری و شوراها است.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با اشاره به این که بر اساس این گفت و گو مقرر شد از طریق تعامل مدیریت شهری با دیوان عدالت اداری نسبت به کاهش تخلفات ساختمانی اقدام کنیم، اظهار کرد:لذا ریاست فعلی دیوان عدالت از مسئولان با سابقه دستگاه قضایی است موافقت کردند در جلسه مشترک با شورای عالی استان ها و نیز شورای شهر تهران به تفاهم هایی در این مورد برسیم.

 

لیلی موسوی نسب