بررسی مشکلات محله ولی آباد در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران

گروه اجتماعی- به گزارش افکارنیوز، پیرهادی تسریع در عملیات لوله گذاری فاضلاب خیابان شهید عاصی را از مهمترین خواسته های اهالی محله ولی آباد عنوان نمود. وی ضمن تقدیر از این طرح و جایگزینی کانال قدیم به وسیله لوله گذاری و رضایت شهروندان از این تصمیم، گفت: ایراد برخی از دستگاه های اجرایی ما این است که وقتی تصمیم صحیح گرفته می شود و مورد استقبال شهروندان نیز قرار می گیرد نباید مراحل اجرایی این تصمیم آنقدر طولانی گردد که شیرینی این طرح تلخ شود. وی افزود درخصوص لوله گذاری فاضلاب واقع در خیابان عاصی طبق اطلاعات دریافتی مراحل اجرایی پروژه بیش از یکسال طول کشیده و شیرینی این تصمیم را کم رنگ نموده است. پیرهادی ادامه داد این موارد با برنامه ریزی مدیریتی و نظارت مستمر قابل جبران می باشد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به کانال فاضلاب عماد آور افزود: این کانال در مسیر عبور از این محله به صورت سر پوشیده است و پس از عبور از محله ولی آباد  در ادامه مسیر به صورت کانال  روباز، فاضلاب را منتقل می کند. پیرهادی افزود در قسمتی که این کانال رو باز می گردد در مجاورت آن مزارع کشاورزی واقع گردیده که برخی از کشاورزان از این آب آلوده جهت آبیاری مزارع استفاده می نمایند که این مسئله موجب بروز آلودگی هایی در محصولات کشاورزی این محدوده می گردد. وی افزود می بایست تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از این مسئله بعمل آید و یا تمهیداتی اندیشید که این آب دارای استانداردهای آب مصرفی امور کشاورزی گردد تا بتوان هم از این آب جهت آبیاری مزارع بهره برد و هم استانداردهای بهداشتی محصولات حفظ گردد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه، رفع انسداد خیابان شهید وهابی به عنوان یک معبر عمومی را از دیگر خواسته های اهالی عنوان نمود. پیرهادی ادامه داد طبقه بررسی های بعمل آمده این معبر سابقاً مسدود بوده است و در سالهای بعد بر مبنای یک طرح حوزه حمل و نقل شهری، املاک واقع در این خیابان توسط شهرداری تملک گردید و رفع انسداد معبر مذکور صورت گرفته است. ولیکن طبق بررسی بعمل آمده هم اکنون در ساعاتی از روز ورودی این معبر به منظور استفاده به عنوان پارکینگ یکی از ارگانهای واقع در این خیابان، مسدود می گردد که این مسئله اعتراض ساکنین و اهالی محله را به همراه داشته است.

پیرهادی افزود: شهرداری نباید به هیچ ارگانی اجازه دهد از معبر عمومی به عنوان پارکینگ استفاده کند وی ادامه داد شهرداری این معبر را که در گذشته مسدود بوده به خواست شهروندان و برنامه ریزی طرح های مصوب با صرف هزینه و تملک املاک بازگشایی نموده است، حال اگر این مسیر را دوباره مسدود کنیم چرا این هزینه انجام شده است.

پیرهادی ادامه داد همچنین از ارگانهایی که خود مسئول احقاق حق مردم هستند، انتظار می رود حقوق شهروندی ساکنان و اهالی محله را به جای آورند. پیرهادی افزود اجرای تمهیدات لازم به منظور دسترسی مناسب اهالی به ساختمان سرای محله را از دیگر خواسته های شورایاری و هیئت امنای محله ولی آباد عنوان نمود و بیان داشت کلیه خواسته های اهالی این محله طی مکاتباتی از شورایاری و هیئت امنای محله اخذ گردید و موارد مطروحه به منظور بررسی و پیگیری جهت رفع مشکلات به شهردار تهران و معاونت های مربوطه و ارگانهای ذیربط منعکس و در دستور کار کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد.