بدهی دولت به شهرداری از زوایه رقابت اتخاباتی نگریسته می شود/ مردم ضرر می کنند

گروه اجتماعی پرویز سروری رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز  با اشاره به این که دولت ها از گذشته تا کنون اراده ای نسبت به پرداخت بدهی های خود به شهرداری ها نداشتند، عنوان کرد: دولت به سازمان تامین اجتماعی نیز چنین بدهی هایی را دارد اما هر از چندگاهی در قالب تهاتر یا سایر قالب ها بدهی های خود را کاهش می دهد اما در مورد شهرداری این اتفاق نمی افتد.

وی با اشاره به این که در ارتباط با برخی از بدهی های دولت به شهرداری قوانین مصوب تصریحی موجود است، اظهار کرد: با وجود این که در مورد برخی از این ارقام مجلس به دولت اجبار کرد اما این پرداخت ها تا کنون انجام نشده است.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که پرداخت بدهی های دولت به شهر تهران یک تحول بزرگ در زندگی شهروندان تهرانی به وجود می آورد، اظهار کرد: با پرداخت این بدهی ها می توان  دست به توسعه بیش از پیش مترو زد و با اقداماتی از این دست گام های موثر و ماندگاری در کاهش آلودگی هوا در شهر تهران برداشت.

سروری با ابراز تاسف نسبت به این که پرداخت بدهی دولت به شهرداری همواره از سوی دولت ها با نگاهی سیاسی و از زاویه رقابت انتخاباتی ارزیابی شده است، خاطرنشان کرد:  در نتیجه شهروندان تهرانی دائما از این موضع متضرر می شوند. این در حالی است که حتی در دریافت مبالغ جرائم راهنمایی  رانندگی نیز با مشکل مواجه هستیم امری که کاملا واضح است.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران دلیل کند بودن نوسازی بافت فرسوده در تهران به عنوان یک سونامی بالقوه را عدم همکاری دولت با شهرداری در این خصوص دانست و اظهار کرد: شهرداری به این دلیل نتوانسته است اقدامات موثری را در ارتباط با بافت فرسوده انجام دهیم.

وی ادامه داد: سوال بنده از دولت این است که حمل و نقل عمومی که امکان خدمات رسانی به اقشار مختلف جامعه را دارد مترو است یا هواپیما؟ کشور به وسیله ای همانند هواپیما نیز نیاز دارد اما در شرایط بد اقتصادی باید گزینه ای را برای خرید انتخاب کرد که قدرت جابجایی و نیز شمولیت بیشتری داشته باشد.

این عضو شورای شهر تهران با بیان این که دولت می تواند تنها با بودجه دو هواپیمایی که خریداری می کند بدهی های خود به شهرداری را بپردازد، گفت: در این صورت باری از دوش مردم برداشته می شود و شهرداری می تواند خدمات موثرتری را به مردم رایه دهد.