انوشیروان محسنی‌بندپی شب گذشته در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی فرزندان بهزیستی در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر، اظهار کرد: این مسابقات در دو گروه دختران و پسران زیر چهارده سال و بالای 14 سال در هفت رشته ورزشی با حضور 900 شرکت‌کننده، سرپرست و مربی در این اردوگاه برگزار شد.

 

وی با اشاره به موفقیت‌های سازمان بهزیستی در یک سال گذشته، کسب رتبه برتر کشور در زمینه توسعه تعالیم قرآنی، کسب رتبه برتر کشور در ارزیابی دولت و برگزاری نخستین مسابقات نابینایان جهان اسلام با حضور 17 کشور جهان را از جمله موفقیت‌های سازمان بهزیستی دانست.

 

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه این سازمان برای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری وظیفه پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را در دستور کار خود قرار داد، افزود: با توجه به اینکه اعتیاد و طلاق مهم‌ترین معضل اجتماعی است در تلاشیم تا نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

 

این مسؤول با بیان اینکه سازمان بهزیستی کشور در بحث توانمندسازی افراد معتاد در سال 94 به بیش از 12 هزار معتاد آموزش فنی و حرفه‌ای آموخت، گفت: برای 750 نفر نیز اشتغال‌زایی انجام شد.

 

محسنی‌بندپی با بیان اینکه در بحث طلاق برنامه آموزش پیش از ازدواج، آموزش مهارت زندگی، آموزش سبک صحیح زندگی و آموزش فرزندپروری را در دستور کار قرار دادیم، تصریح کرد: با پنج دبیرستان تهران تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم که برای آموزش در این مدارس 3 هزار و 900 مدرس ازدواج را به‌کارگیری کردیم و همچنین یک‌هزار و 600 مرکز مشاوره با سازمان بهزیستی برای کاهش طلاق همکاری دارند.

 

وی با بیان اینکه سالانه بین 25 تا 30 هزار معلول در کشور متولد می‌شوند، ادامه داد: آزمایش‌های ژنتیک و مشاوره ژنتیک را به صورت پایلوت در چند استان کرمان،یزد و مازندران شروع کردیم.

 

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه دولت و مجلس در بررسی لایحه ششم توسعه پذیرفتند که همه مشاوره‌های ژنتیک ازدواج اجباری شود و آزمایش ژنتیک که هزینه بالایی دارد و افراد توانایی پرداخت آن را ندارد سازمان بهزیستی هزینه آن را پرداخت کند، گفت: در هفته دولت امسال یک‌هزار و 500 منزل برای جامعه هدف تحویل دادیم و 150 میلیارد تومان افتتاح پروژه داشتیم.