مرگ 4 گلستانی بر اثر طوفان و سیلاب

 صادقعلی مقدم در خصوص آخرین وضعیت سیلاب در گلستان اظهار کرد: تا ساعت‌های ابتدایی امروز به دلیل شدت بارش در سطح استان، حدود 250 منزل در استان دچار آبگرفتگی شد و در برخی از معابر نیز شاهد آبگرفتگی و طغیان رودخانه‌ها بوده‌ایم.

وی ادامه داد: با فروکش کردن بارندگی عملیات امداد و نجات شدت گرفت و خوشبختانه تمامی محورهای مواصلاتی استان بازگشایی شد و هیچ محوری در استان مسدود نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: متاسفانه بر اثر این سیلاب‌ها و بارش شدید در استان، سه نفر از اعضای یک خانواده در شهرستان مراوه‌تپه به دلیل گرفتار شدن در سیلاب جان خود را از دست دادند.

مقدم بیان کرد: این سه نفر، پدر، مادر و فرزند یک خانواده بودند که در روستای پالچیق آق‌لار زندگی می‌کردند و متاسفانه در این حادثه جان باختند.

وی اضافه کرد: در شهرستان آزادشهر نیز یک خانم حدود 70 ساله در مزرعه برنج مشغول به کار بود که بر اثر اصابت صاعقه جان خود را از دست داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: خوشبختانه این سیلاب به زیرساخت‌های استان همانند زیرساخت‌های شرکت برق، آب و گاز خسارتی وارد نکرد و تنها در برخی مواقع در به صورت مقطعی شاهد قطعی برق بودیم که توسط نیروهای امدادی بلافاصله مشکلات برطرف شد.

مقدم بیان کرد: در برخی شهرهای استان نیز شاهد آبگرفتگی معابر و ورود سیلاب به داخل مغازه‌ها و منازل بودیم که با تلاش نیروهای آتش‌نشانی و هلال احمر اقدامات امدادی اجرایی شد.

وی گفت: تمامی نیروهای خدمات‌رسان و امدادی تا پایان رفع خطر و مشکل، در مناطق مختلف استان حاضر خواهند بود و به مردم خدمات‌رسانی خواهند کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: خوشبختانه تمامی فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی با یک هماهنگی مناسب نسبت به ورود به بحران اقدام می‌کنند و مشکلی از این نظر وجود ندارد.

مقدم تاکید کرد: توصیه ما به مسافران این است که از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مکان‌های سیل‌گیر خودداری کنند و قبل از انجام سفر نسبت به کسب اطلاع از وضعیت جاده‌ها از سامانه 141 و پلیس اقدام کنند تا با مشکل خاصی مواجه نشوند.

وی در پایان ابراز کرد: مسافران و شهروندان به توصیه پلیس و نیروهای امدادرسان توجه کنند و از سفرهای غیرضرور خودداری کنند.