برگزاری دوره آموزشی جبهه مقاومت سایبری دانش‌آموزی

حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: در راستای ارتقاء سطح توانمندی‌های دانش‌آموزان نخبه و به منظور شبکه‌سازی فعالیت‌های تخصصی در عرصه فضای مجازی، مجموعه دوره‌های آموزشی با رویکرد مواجهه فعال با رسانه‌ها و آموزش تولید محصولات رسانه‌ای اثرگذار در قالب کارگاه‌های آموزشی و تمرین‌های گروهی با عنوان «اینجا مرکز عالم است» برگزار شد.

وی گفت: این دوره آموزشی که با توجه به نیاز تشکیلاتی مراکز سایبری استان‌ها طراحی و تدوین شده است، شامل سرفصل‌های دانشی و مهارتی اهمیت رسانه‌ها، ابعاد پیدا و پنهان رسانه‌ها، نگرش انتقادی، مواجهه فعال با رسانه‌ها، مهندسی پیام و... . همچنین در حوزه‌ی مهارتی، آموزش تولید محصولات چند رسانه‌ای، تولید محتوا، شبکه‌سازی، انتشار و مهارت‌های خبرنگاری تدریس شد.

علامتی خاطر نشان کرد: همچنین در این دوره آموزشی 200 دانش‌آموز حضور داشتند که از این تعداد حدود 50 نفر از دانش‌آموزان از اعضای انجمن‌های اسلامی بودند. این دانش‌آموزان که نفرات برتر و فعال در حوزه فضای مجازی سراسر کشور می‌باشند، در طرح تداوم سالیانه‌ی این دوره نیز شرکت خواهند داشت.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: این دوره سه روزه به تفکیک جنسیت و با رویکرد مهارت افزایی سایبری در حوزه‌های تولید پادکست، ویدئوکست، پوستر دیجیتال، برنامه نویسی موبایل، سواد بازی‌های رایانه‌ای، سواد فضای مجازی،کمپین ‌سازی در فضای مجازی، حضور مؤثر در شبکه‌های اجتماعی در استان تهران برگزار شد.

لازم به ذکر است این دوره تخصصی سواد رسانه‌ای و مهارت‌های سایبری با همکاری بسیج دانش‌آموزی از تاریخ 23 لغایت 26 شهریورماه در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.