تعویق در تحویل واحدهای مسکن مهر پردیس

پروژه ای که هفت سال از شروع آن می گذرد و در طول سه سال گذشته با کند شدن روند ساخت و تحویل واحدهای آن در فازهای مختلف، مشکلات متعددی برای متقاضیان آن به وجود امده، این بار با اعلام زمانی جدید برای تکمیل خود روبرو شده است و مالکان مسکن مهر در شهر جدید پردیس حداقل باید چند ماهی دیگر منتظر بمانند.

شاید داغ ترین خبری که از شهر جدید پردیس در طی چند ماه گذشته منتشر شد، افتتاح صوری تعدادی از آپارتمان های سه بلوک در فاز 11مسکن مهر پردیس بود که کلیدهای تحویل شده یک روز بعد از افتتاح از صاحبان آپارتمان ها بازپس گرفته شد؛ کلیدهایی که هرگز نه قفلی را باز کرد و نه مستاجری را صاحب خانه.
بررسی ها و گزارش میدانی مشرق (اینجا) نیز نشان داد بسیاری از این خانه ها، وضعیت نامناسبی داشته و زیرساخت های موجود برای افتتاح آن مدت زمان زیادی برای تکمیل شدن نیاز دارد. حال اما اظهار نظر های رسمی یک مقام مسئول در شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید، حکایت از نیاز هزار و 250میلیارد تومانی برای تکمیل زیرساخت های لازم و تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی واحدهای نیمه کاره مسکن شهر پردیس دارد
 
مهندس حبیب الله طاهرخانی عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید در گفتگو با خبرنگار مشرق، مشکل اصلی در زمان بر شدن تحویل واحدهای نیمه کاره را کمبود اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل زیرساخت های لازم اعم از تامین آب، فاضلاب، گاز و برق دانست و گفت: بر اساس آخرین برآوردهای صورت گرفته، تکمیل زیرساخت های مورد نیاز برای واحدهای نیمه کاره مسکن مهر پردیس، نیازمند هزار و 250میلیارد تومان است که در حال حاضر تنها زیرساخت های لازم برای 33هزار واحد مسکونی در فاز 11تامین شده اما کار آماده سازی خدمات زیربنایی و روبنایی در فازهای 8،5 و 9مسکن مهر پردیس نیز در اولویت قرار گرفته است.
 
 
طاهرخانی همچنین از افتتاح 19هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس در بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: بیشتر این واحدها در فاز 11خواهد بود و از آذر تا بهمن ماه جاری نزدیک به 12 هزار واحد دیگر از واحدهای نیمه کاره فاز 11تکمیل و به متقاضیان تحویل خواهد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، سه هزار واحد نیز در فاز 9 قدیم آماده و تحویل می شود، از تکمیل و تحویل دو هزار و 600و احد مسکن مهر در دو فاز 5 و 9جدید خبر داد و گفت: متاسفانه فاز هشت پیشرفت کندی داشته و در موعد اعلام شده تنها 980واحد در زون امیرساوالان آماده و تحویل متقاضیان خواهد شد.

طاهرخانی تعداد واحدهای نیمه کاره در شهر جدید پرند را نیز 20هزار واحد اعلام کرد و افزود: افزایش هزینه ها برای ساخت یکی از علل کند شدن روند تکمیل واحدهاست که شرکت شهرهای جدید با تهاتر زمین در شهرهای مذکور و واگذاری آن به شرکت های سازنده از سهم پرداختی مردم کم کرده است.

عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید با بیان اینکه به عنوان مثال در شهر جدید پردیس به دلیل بالا بودن متراژ خانه ها و حتی وجود خانه های 147متری، میزان پرداختی مردم افزایش داشته است و برخی متقاضیان قادر به پرداخت مابه التفاوت تعیین شده نبوده اند، خاطر نشان کرد: در فاز یازده پردیس، ده میلیون تومان از این مبلغ از سوی شرکت شهرهای جدید پرداخت شده تا متقاضیان، مبلغ کمتری به عنوان تکمیل وجه پرداخت کنند.