ساخت 175 زندان جدید در ترکیه

روزنامه حریت ترکیه اعلام کرد: زندانیان بعد از اقدام کودتایی 15 جولای به مدیریت زندان‌ها مراجعه کرده و از این که در سلول‌های 3 نفری اکنون 6 نفر به سر می‌برند، شکایت کردند. 

وزارت دادگستری ترکیه نیز در پاسخ به این شکایات اعلام کرده به دلیل افزایش غیرمنتظره در شمار محکومین، ظرف 5 سال آینده 174 زندان خواهند ساخت. بدین ترتیب افرایش 100 هزار و 182 نفری در ظرفیت زندان‌ها صورت خواهد گرفت.

به گزارش رایزنی فرهنگی ایران در آنکارا، اوزترک ییلماز نماینده حزب جمهوری خلق، با اشاره به اینکه در سایه بخشنامه‌های در حکم قانون اختیارات پارلمان به دست قوه مجریه افتاده است، گفت: این، فرصت‌طلبی از کودتا است و به ما ضرر می‌رساند. هرکس که مجرم است، باید به مجازات عمل خود برسد. ولی اکنون شکل نهایی به بخشنامه‌های در حکم قانون از سوی دولت داده می‌شود.

وی ادامه داد: در دوره‌ای که پیش رو داریم، در نظر دارند دوران حالت فوق‌العاده را تمدید کنند. این نیز به معنای صدور بخشنامه‌های در حکم قانون جدید است. پایگاه مردمی حزب جمهوری خلق همواره از دست این کودتا مضطرب شده است. ما در برابر بی‌عدالتی‌ها و اقدامات مغایر با حقوق و قوانین ایستادگی خواهیم کرد.

ییلماز، عملیات‌های سپر فرات را نیز ارزیابی کرده و گفت: تحولات در منطقه و پیرامون ما، ترکیه را گام به گام به سمت تله و باتلاق می‌کشاند. از اعزام ارتش ما به رقّه سخن به میان آوره می‌شود ولی هنوز نمی‌توانیم جاده‌ها در وان، موش، دیاربکر را کنترل کنیم. لطفاً واقع‌گرا باشیم.