دستگاه‌های دولتی باید حضور و هماهنگی بیشتری در ساماندهی امور جوانان داشته باشند

شهاب‌الدین چاووشی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در نشست خبری که امروز (یکشنبه) در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهارداشت: طی سه سال گذشته جلسات خوبی را در حوزه جوانان داشته‌ایم و هدف اصلی این ستاد ساماندهی امور جوانان است و این ستاد وظیفه‌ای اجرایی خاصی ندارد، بلکه تنها هماهنگی دستگاه‌ها و ارائه گزارش‌ها را انجام می‌دهد.

 

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران افزود: شهرداری تهران سالیانه هزار میلیارد تومان هزینه اجتماعی و فرهنگی دارد که باید صرف امور ساماندهی جوانان شود و دستگاه‌های دولتی باید حضور و هماهنگی بیشتری را در این زمینه داشته باشند.

 

چاووشی تصریح کرد: اولویت جوانان بر اساس اشتغال، ازدواج و اوقات فراغت تعریف شده و کمیته‌های تخصصی در این راستا تشکیل شده است.

 

وی بیان داشت: آسیب‌های جوانان در شهرستا‌ن‌های استان تهران بسیاری جدی است که اگر مدیریت شهرهای جدید به صورت جدی بروز پیدا نکنند هیچ پیوست فرهنگی در این مناطق دیده نخواهد شد.

 

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت: ما باید آمارهای قابل رصد در این زمینه داشته باشیم تا از گزارش‌هایی که در حوزه جوانان توفیق داشته‌اند تقدیر و در صورت وجود نقاط ضعف مرتفع شوند.

 

وی در پایان گفت:‌ هر فرمانداری باید گزارش‌های مربوط به حوزه ساماندهی امور جوانان را تا پایان سال به دبیرخانه این ستاد ارائه دهند.

 

گفتنی است؛ دستور جلسه ستاد ساماندهی جوانان شامل بررسی شیوه اجرای طرح تدبیر زندگی (آموزش‌های پیش از ازدواج)، بررسی شیوه اجرای سواد رسانه‌ای و ارائه گزارش در خصوص کمیته‌های تخصصی استان، شهرستان‌ها و ستادهای ساماندهی بود.