ابوالقاسم رستگار در رابطه با میزان کمک‌های جمع‌آوری شده در هفته گذشته به مناسبت عید قربان گفت: برای جمع‌آوری و شمارش کمک‌های نقدی و نذری‌های انجام شده در عید قربان در سه نوبت شمارش انجام می‌شود تا لیست نهایی شود.

وی ادامه داد: آمار مقدماتی به دست آمده از مجموع کمک‌هایی که در عید قربان امسال شده 13 میلیارد تومان است که این موارد ثبت اسامی شده است. 

رستگار گفت:‌ تا اواخر هفته آینده آمار تکمیلی به دستمان می‌رسد این در حالی است که در جشن عید قربان امسال تغییراتی را در نحوه کمک به نیازمندان و ایتام در نظر گرفته‌ایم.

مدیرکل امور اجرایی معاونت مشارکت‌های کمیته امداد گفت:‌در عید قربان امسال بسته نیازها مشخص شده است و طی بخشنامه‌ای به کمیته امداد استان‌ها ابلاغ شد که نیازسنجی انجام شود و فقط در حد جمع آوری پول و قربانی‌ها اقدامات انجام نشود.

 وی گفت: مثلاً برآورد شده که 30 میلیارد تومان مبلغ جمع‌آوری شده از گوشت قربانی اگر باشد این مبلغ صرفاً به مددجویان و به تمام نیازمندان داده نمی‌شود بلکه امسال کمک‌ها به نیازمندانی داده می‌شود که براساس نیازسنجی به کمک بیشتری نیاز دارند.

وی گفت: در استان‌های اهل تسنن که اعتقاد ویژه‌ای به عید قربان دارند مبالغ بیشتری از کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده است.

مدیرکل امور اجرایی معاونت مشارکت‌های کمیته امداد گفت: 5 درصد سهم کمک‌ها به صورت الکترونیکی بوده است به طوریکه مردم می‌توانستند با ورود به سامانه #7788* کمک‌های خود را به صورت کاملاً مشخص انتخاب و حتی گزینه جشن عاطفه‌ها را نیز انتخاب کنند.

وی گفت: در عید قربان امسال، استانهای آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی به ترتیب استانهایی بوده‌اند که در کشور بیشترین کمک را داشته اند.

رستگار ادامه داد: در جشن عاطفه‌های امسال نیز 13 میلیارد و 100 هزار تومان جمع آوری شده که از طریق پیامک نیز 21 میلیارد تومان کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده است که این لیست جمع‌آوری شده اما وارد سیستم نشده است. 

مدیرکل امور اجرایی معاونت مشارکت‌های کمیته امداد گفت: به مناسبت عید غدیر نیز که جزء برنامه‌های مناسبتی کمیته امداد قرار دارد حامی‌یابی انجام می‌شود به طوریکه ازدواج در استان‌های کشور به این مناسبت بیشتر شده در نتیجه بخشی از تأمین جهیزیه توسط خیرین در این استان‌ها انجام می‌شود.