دانش‌آموزان نیازمند توسط مدیران مدارس شناسایی شوند

حمیدرضا آذری امشب در حاشیه مراسم «طرح مهر تحصیلی» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انسان‌هایی با اندیشه و فرهنگ والا پیش از ما بوده‌اند که اموال خود را برای تحصیل دانش‌آموزان وقف کردند به همین دلیل امروز از درآمد همین واقفان لوازم‌تحریر برای کودکان تهیه و به‌زودی در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به وقف در حوزه علم گفت: وقف در حوزه علم نشانه فرهنگ یک کشور و مردم فرهیخته‌ای است که در حوزه آگاهی، تحصیل و رشد دانش‌آموزان به امر وقف می‌پردازند و امروز هدف ما از دور یکدیگر جمع شدن این است که به‌صورت نمادین از این عمل شایسته تقدیر کنیم و این بسته‌های تحصیلی در آینده به نیازمندان اصلی‌ خود اهدا خواهد شد.

این مسؤول بیان کرد: امروز نیز دانش‌آموزانی هستند که ممکن است به دلیل مشکلات اقتصادی از ادامه تحصیل بازبمانند اما اگر روزی توانمندان بتوانند هزینه حداقل یک دانش‌آموز را متقبل شوند فکر نمی‌کنم دیگر دانش‌آموزی با مشکل اقتصادی روبه‌رو شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس افزود: سعادتمندی، موفقیت و حیات طیبه هر انسانی درگروی تعلیم و تربیت است و بدون این امر هیچ کس به موفقیت نخواهد رسید و بذر آن‌ نیز در آموزش‌وپرورش و نهاد خانواده ریخته می‌شود و هیچ‌چیز در این دنیا زیباتر از کمک به تربیت انسان‌ها نیست.

آذری ادامه داد: در خبرها داشتیم که هزینه خسارت مواد مخدر در کشور 12 میلیارد دلار اما بودجه وزارت آموزش‌وپرورش 6.5 میلیارد دلار و این به معنای تأمین نیاز 13 میلیون دانش‌آموز، یک‌میلیون معلم و 100 هزار مدرسه با این بودجه است و اگر از این خسارت‌ها جلوگیری و هزینه آن به آموزش‌وپرورش تزریق شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افراد نیازمند توسط مدیران مدرسه‌ها شناسایی و به اداره آموزش‌وپرورش هر ناحیه‌ای معرفی می‌شوند و مسؤولان مربوطه نیز با رعایت آبرو و شخصیت افراد این بسته‌ها را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.