شهیندخت مولاوردی، شامگاه یکشنبه، در همایش تجلیل از بانوان و جوانان نخبه استان گلستان و یادمان شهیده مرجان نازقلیچلی اظهار کرد: بسته جامع حمایتی بانوان شاغل که در حال تدوین است در برنامه ششم توسعه کشور در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود: تسهیلات و امتیازات موجود در بسته جامع حمایتی بانوان شاغل نباید سبب شود تا اشتغال بانوان به خطر بیفتد لذا همه ملاحظات را در آن بررسی می‌کنیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به دلیل سفر خود و هیئت همراه به گلستان تصریح کرد: به همراه هیئتی از دولت به گلستان آمدیم تا مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور پیگیری شود، این سفر به این معناست که دولت به دادن وعده‌های و تصویب مصوبات اکتفا نمی‌کند.

مولاوردی گفت: دولت پیگیر است تا مصوبات به نتیجه برسد و از دادن وعده‌های غیرعملی پرهیزکرده است. در همین راستا همه وعده‌ها با کارشناسی دقیق اعلام شده است.

به گفته وی، پس‌ازاینکه دولت یازدهم در شرایط خاص دولت را تحویل گرفت، برای تحقق وعده‌ها و شعارها مجبور به اولویت‌بندی شد که در این راستا سیاست خارجی و اقتصاد در اولویت‌های نخست قرار گرفتند و با اتفاقاتی که افتاد و دستاوردهای مختلف کم‌کم فضا برای تحقق وعده‌ها مناسب شده و شاهد به اجرا درآمدن بسیاری از وعده‌ها خواهیم بود که بخشی از آن نیز به جامعه زنان برمی‌گردد.

مولاوردی افزود: برنامه‌های آسیب اجتماعی نیز در حال شکل‌گیری است که با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی و با تصمیماتی که اتخاذ می‌شود شاهد کاهش مسائل اقتصادی، فرهنگی و اخلاقی هستیم.

وی با اشاره به فاجعه منا و شهادت مرجان نازقلیچی، فرماندار سابق بندرترکمن گفت: فاجعه منا و جان باختن جمع کثیری از هم‌وطنان ما در حرم امن الهی دردی عمیق و جانکاه بر جان‌ودل ما برجای گذاشت.

مولاوردی اظهار کرد: نازقلیچی سومین فرماندار زن ایران پس از انقلاب در کشور و نخستین فرماندار زن در استان گلستان بود که با عملکرد خود کارنامه موفقی را به یادگار گذاشت و باید تلاش کرد تا این تجربه برای نسل جوان نیز باقی بماند.

وی خاطرنشان کرد: انتصاب این فرد از منظر قومیت، مذهب و جنسیت قابل‌تأمل است، برای پیشرفت و توسعه پایدار کشور باید از همه ظرفیت‌های موجود کشور استفاده کرد که یکی از این ظرفیت‌ها قومیت‌ها و مذاهب است. با انتخاب او ثابت کردیم که با حفظ هویت جمعی تنوع و تفاوت‌های موجود در جامعه را به رسمیت می‌شناسیم.

مولاوردی گفت: گلستان رنگین‌کمانی از اقوام است که یک ویژگی مثبت است.

وی با بیان این که انتخاب فرماندار بانو در زمان خودش تزریق خودباوری و اعتمادبه‌نفس به زنان جامعه بود، تصریح کرد: هرچند او با مخالفت‌هایی روبرو شد اما وی با اعتمادبه‌نفس جواب مخالفت‌ها را داد.

وی افزود: مدیریت جنسیت نمی‌شناسد و این باور از خود زنان باید شکل بگیرد، با این انتصاب فصل جدیدی از مشارکت اجتماعی و سیاسی زنان ترکمن آغاز شد و در عمل ثابت کرد که می‌توان نقش‌های چندگانه را به‌عنوان یک عنصر فعال اجتماعی به‌خوبی ایفا کرد.

در این همایش از ۱۳ بانو و جوان نخبه استانی تجلیل شد.

فیلم مستند مرجان حاجی از سحر حسن‌زاده هم در این همایش به نمایش درآمد و خواهر این فرماندار فقید هم دل نوشته‌ای را قرائت کرد.