انبارهای کالای قاچاق را با استفاده از بالگرد شناسایی می کنیم

سردار عزیزالله ملکی فرمانده انتظامی استان هرمزگان در پنجمین جلسه قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناجا که در بندرعباس خاطرنشان کرد: هرمزگان با 73 هزار کیلومتر مربع وسعت، 13 شهرستان و 5 محور اصلی ورودی و خروجی دارای راه هوایی، ریلی، دریایی و جاده‌ای می‌باشد که بندر شهید رجایی یکی از بندرهای مهم استان به شمار می‌آید.

وی افزود: موقعیت استراتژیک استان باعث شده حجم انبوهی از کالای قاچاق از طریق مبادی رسمی، ساحلی، روستایی و خورها به طورغیرمجاز وارد استان شود.

ملکی به اقدامات موثر در مبارزه با قاچاق در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه در استان طی 6 ماه نخست امسال، 414 میلیارد تومان برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 61 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: طی این مدت دو هزار و 684 نفر به اتهام قاچاق کالا دستگیر شده اند که نسبت به مدت مشابه 8 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان در خاتمه بر استفاده از بالگرد جهت شناسایی مکان دپو کالای قاچاق، آموزش کارکنان‌ ایستگاه‌های بازرسی در خصوص آخرین شگرد قاچاقچیان و استفاده از تجهیزات فنی و اطلاعاتی در امر مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد.