پیام نیروی انتظامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی

 نیروی انتظامی طی پیامی آغار سال تحصیلی را تبریک گفته و یادآور شده است: طلوع خورشید علم آموزی و دانش آموزی در صبحدم آغاز ماه مهر؛ یادآور و بیانگر شروع فصل نویی از تلاش و کوشش در مسیر تعلیم، تربیت، تعلم و پرورش است.

این تکاپو جلوه زیبایی به جامعه می‌بخشد آنچنان که گویی خونی تازه در رگ های حیات کشور جاری و ساری می شود. شروع فصل تحصیلی و بازگشایی مدارس تداعی بخش امید و بالندگی در مراکز آموزش و تربیت کشور است، آغازی که مشتاقان ایمان، علم و اندیشه را به روشنایی تعالی، بهروزی و سربلندی رهنمون می سازد.

ماه مهر؛ یادآور شور و شوق دانش آموزان عزیز و آینده سازان کشور است و بی تردید کوشش فرهنگیان گرانقدر که عمر خویش را خالصانه و صادقانه وقف فتح قله­ های رفیع علم و گشودن مرزهای جدید علم و دانش، سرافرازی میهن عزیزمان و در نهایت تحقق اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت اسلامی نموده اند نیز بر همگان آشکار است.

امروز آموزش و پرورش در خط مقدم و سنگر مبارزه با جنگ نرم و خنثی کردن توطئه دشمنان است و تمام کسانی که در سنگر آموزش و پرورش فعالیت می کنند به عنوان افسران و سربازان مقابله با جنگ نرم جبهه استکبار به شمار می آیند.

در این پیام با بیان اینکه بدون تردید توسعه و رشد کشور در سایه پشتکار و همت والای صاحبان خرد و اندیشه به ویژه دانش آموزان و دانشجویان این مرز و بوم خواهد بود، آمده است: آغاز سال تحصیلی جدید فرصت مغتنمی است تا نیروی انتظامی مراتب سپاس و قدرشناسی خود را به معلمان متعهد، دلسوز و فرهنگیان بصیر و سخت کوش که با همت و تلاش مضاعف خویش در راستای تربیت آینده سازان این مرز و بوم گام بر می دارند، اعلام دارد.

همچنین از دانش آموزان عزیز انتظار است که قدر این دوران پربرکت را بدانند و با توکل به خداوند، تلاش و جدیت در فراگیری علم و دانش، راه به سوی آینده ای درخشان بگشایند.

نیروی انتظامی اعلام می کند با استعانت از خداوند متعال، هم چون همیشه در برقراری نظم و امنیت اجتماعی از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و در این راستا به دانش آموزان توصیه هایی دارد که از دانش آموزان می خواهد به آن ها توجه داشته و رعایت کنند.

نیروی انتظامی به دانش اموزان توصیه می کند که اگر در راه مدرسه دچار مشکل شدند، بلافاصله مسئله را با والدین خود یا اولیای مدرسه در میان بگذارید و نشانی و شماره تلفن منزل خود را همیشه به همراه داشته باشند.

هم چنین محیط مدرسه را بدون هماهنگی مسئول مدرسه ترک نکرده و پس از تعطیل شدن مدرسه مستقیم به منزل مراجعه کنند و به افراد غریبه اعتماد نکرده و از همراهی آنان یا از سوار شدن به خودروی اشخاص ناشناس خودداری کنند.

نیروی انتظامی از تمام دانش آموزان می خواهد که از معاشرت با افرادی که نمی شناسند یا اختلاف سن آن ها زیاد است و سعی در برقراری ارتباط دارند بپرهیزند و برای تردد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

به دعوت و تقاضای نامعقول دیگران به طور صریح پاسخ منفی داده و در مواجه با افرادی که خود را مأمور معرفی می کنند از آنها کارت یا مدارک شناسایی معتبر بخواهند.

نیروی انتظامی همچنین از اولیاء می خواهد که به نکات زیر توجه کنند؛ هیچ گاه فرزندان خود را به گمان اینکه مرتب در مدرسه حاضر می شوند به حال خود رها نکنند و با توجه خاص، مراقبت منطقی و هوشمندانه خود، حامی و یاور فرزند دانش آموز خود باشند.

امید است با توکل به خداوند منان و پیروی از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و اجرای صحیح سیاست ها و راهبردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه آموزش و پرورش با هم فکری، همدلی، همراهی فرهنگیان گرانقدر و دانش آموزان تلاشگر، صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت و نهادهای فرهنگی در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل نامگذاری شده است، موجبات سرافرازی و شکوه ایران اسلامی بیش از پیش فراهم گردد. انشاءالله