بهترین راه پیشرفت و توسعه توجه به تعلیم وتربیت است.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در این مراسم با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و همچنین هفته دفاع مقدس و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی گفت: از اینکه این توفیق نصیب بنده شد که آغاز سال تحصیلی جدید را در اینجا و در جمع شما دختران خوبم و معلمان گرانقدر این مجتمع آموزشی باشم خداوند بزرگ را شاکرم.

وی افزود: مقارن شدن ایام هفته دفاع مقدس که دانشگاهی بزرگ برای تربیت فرزندان کشور در دهه ۶۰ بود با آغاز فصل جدید تعلیم و تربیت تقارن مبارکی است.

قالیباف تاکید کرد: انشاالله همه ما از این تقارن این درس را بگیریم که اهمیت نقش تعلیم وتربیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی که مبتنی بر فرهنگ و اعتقاد می باشد، بسیار مهم است.

شهردار تهران با بیان اینکه بدون شک مهمترین هدف و اولویت در نظام اسلامی توجه به نیروی انسانی و رشد وتعالی جامعه است، تصریح کرد: اگر از این موضوع غفلت کرده وموضوعات دیگر را جایگزین آن کنیم قطعا دچار خسران بزرگی خواهیم شد.

قالیباف خاطرنشان کرد: تربیت صحیح زمینه ساز شکوفه سازی، خلاقیت، مسوولیت پذیری و اثربخشی برای نسل آینده در جامعه ما است.

وی با اشاره به اینکه توجه به تعلیم و تربیت دانش آموزان در تمامی سطوح باید در اولویت قرار گیرد، افزود: بهترین راه پیشرفت و توسعه توجه به تعلیم وتربیت است.

شهردار پایتخت با بیان اینکه رسیدن به مرزهای دانش در اولویت برنامه های ماست، عنوان کرد: اگر امروز حرکت توسعه  ای ما بر مبنای دانایی محوری و دانش بنیانی است و هدف ما رسیدن به مرزهای دانش است، این خواسته ما جز با این روحیه که تربیت را تفکر محور و توانمندساز ببینیم محقق نمی شود.

قالیباف با تاکید بر اینکه دولت و همه نهادها وظیفه دارند که در راه گسترش تعلیم وتربیت تمامی امکانات خود را بسیج کنند، گفت: بنده نیز به عنوان یک خدمتگزار در شهرداری تهران به عنوان نهادی غیردولتی یکی از اولویت های خود را توجه به نقش تعلیم و تربیت در جامعه قرار داده ام.

وی افزود: در همین راستا نیز اولویت برنامه های خود را در منطقه ۱۲ ضمن توجه به موضوعات کالبدی توجه به مسائل آموزشی و تربیتی قرار داده ایم.

قالیباف درپایان گفت: با افتخار در خدمت شما دختران و معلمان عزیزدر این منطقه هستیم که انشاالله بتوانیم اگر توانی داریم و کمکی از دستمان برمی آید در زمینه های مختلف، کمکی برای شما عزیزان باشیم به گونه ای که دغدغه ای جز  ارتقای کیفیت درسی نداشته باشید.