توجه ویژه وزارتخانه به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

اسفندیار چهاربند ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس استان قم که در هنرستان شهید صباری برگزار شد، با اشاره به دوران دفاع مقدس اظهار کرد:‌ در طول هشت سال دفاع مقدس 5 هزار فرهنگی و 36 هزار دانش آموز کشورمان در نبرد با دشمن بعثی به شهادت رسیدند،‌ شهدای دانش آموز نسبت به اقشار دیگر کشور تعداد بیشتری دارند و این آمار با توجه به تعداد پایین دانش آموزان در آن سال‌ها تکان دهنده است.

رئیس مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:‌ کسب رتبه سوم کنکور سراسری توسط دانش آموزان استان قم یک موفقیت بزرگ برای آن‌ها بوده است و من امیدوارم که دانش آموزان قمی با تلاش بیشتر بتوانند موفقیت‌های بیشتری را در سطح کشور به دست بیاورند.

وی در خصوص جایگاه معلمان تصریح کرد:‌ در تاریخ ایران همیشه توجه ویژه‌ای به جایگاه معلمان می‌شد،‌ آن‌ها در مسیر رشد انسان‌ها پس از پیامبران نقش اساسی را دارند و به این دلیل جایگاه آموزش و پرورش یک جایگاه والا است.

چهاربند با تبریک آغاز سال تحصیلی اظهار کرد:‌ امیدوارم که دانش آموزان برای ساخت آینده کشور تلاش کنند و آغاز سال تحصیلی آن‌ها همراه با تلاش برای ارتقاء در زمینه‌های معنوی باشد.

رئیس مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:‌ این وزارتخانه به اجراکردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توجه دارد و این سند مهم که نقشه راه این وزارتخانه است،‌ در فرآیند اجرا قرار گرفته است.

چهاربند با اشاره به جریان تکفیری گفت: گروه‌های تکفیری از جمله داعش چهره‌ای خشن را از اسلام به جهان معرفی کرده‌اند،‌ این گروه‌ها اکنون تنها مشکل یک کشور خاص نیستند و جریان تکفیری به مشکلی برای جهان اسلام تبدیل شده است،‌ فکر کردن برای پیدا کردن راه مقابله با تکفیری‌ها وظیفه همه ما است.

رئیس مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:‌ رئیس جمهور امسال در آغاز سال تحصیلی این سؤالات را از دانش آموزان پرسید که خشونت از کجا نشأت گرفته؟ چگونه عده‌ای خشونت را می‌آموزند؟ در برابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد؟ من امیدوارم که دانش آموزان پاسخ‌های مناسبی را به این پرسش‌های رئیس جمهور ارائه بدهند.

وی در پایان پیام وزیر آموزش و پرورش را به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید مدارس کشور قرائت کرد.