تغییر چهره شهر پس از اجرای طرح جمع آوری متکدیان

سیاوش شهریور گفت: با توجه به تشکیل قرارگاه آسیبهای اجتماعی به نوعی در بخش مبارزه با اعتیاد و معتادین متجاهر گام موثری برداشته شد که موجب تغییر چهره شهر تهران شد. در حقیقت افزایش ظرفیت جمع‌آوری معتادین متجاهر تا هفت هزار نفر گام مثبتی بود و در مرحله بعد اجرای طرح جمع آوری متکدیان چهره شهر تهران را بیش از پیش تغییر داد.

وی افزود: در مسیر جمع آوری متکدیان برخورد با سرشاخه ها و شبکه های تکدی گری در دستور کار قرار دارد چرا که این شبکه ها افراد را برای تکدی گری به کار می گیرند و از فرد سوءاستفاده می کنند.

وی با اشاره به موفقیت اجرای طرح جمع‌آوری متکدیان سطح شهر تهران، گفت: به جد از شهروندان می‌خواهیم به متکدیانی که سر چهارراه‌های سطح شهر و اغلب در باندهای تکدی‌گری فعالیت می‌کنند کمک نکنند؛ بی‌تردید این اقدام ضمن افزایش موفقیت طرح جمع آوری متکدیان باعث از بین رفتن این مقوله خواهد شد. در حال حاضر کودکان متکدی به سازمان بهزیستی و اتباع بیگانه و معتادین نیز به اداره کل امور اتباع استانداری و ستاد مبارزه با مواد مخدر تحویل داده می شوند.

مدیرکل اجتماعی استانداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مقوله کار کودکان اشاره کرد و افزود: این موضوع بسیار آزار دهنده است و به نوعی یک معضل زیر پوست شهر قلمداد می‌شود، لذا خواستارم که برای این کودکان حداقل شناسنامه صادر شود تا با همزمانی آغاز فصل مدارس این کودکان بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند؛ ضمن اینکه صدور شناسنامه برای این کودکان معضلات دیگری از جمله شناسایی و عدم عضویت آنها در باندهای مافیا را به همراه خواهد داشت.