هیئتی چهار نفره به سرپرستی پروفسور اندریس استلبویکس؛ معاون دانشگاه کرتن استرالیا به همراه پروفسور محمد شرکت معصوم، پروفسور برایان اونز، و پروفسور آیان هوارد ضمن حضور در دانشگاه صنعتی شریف از این دانشگاه بازدید کرده و با برخی از مسئولان دانشگاه دیداری دوستانه داشتند.

اعضای این هیئت در ابتدا از پژوهشکده علوم و فناوری نانو دانشگاه شریف بازدید کردند و سپس طی جلسه‌ای با چند نفر از اعضای هیئت علمی دانشکده‌های مختلف از جمله دکتر رشتچیان؛ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و دکتر موقر؛ رئیس دفتر امور بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف دیداری دوستانه داشتند.

در ابتدای این جلسه دکتر موقر به معرفی دانشگاه صنعتی شریف پرداخت و پس از آن، اعضای هیئت استرالیایی مقدمه‌ای را در خصوص دانشگاه کرتن ارائه کردند.

همچنین در این دیدار دوستانه راه‌های همکاری و تعامل بیشتر بین دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه کرتن به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر جهان، بررسی شد؛ لازم به ذکر است که پروفسور استلبویکس ضمن اشاره به وجود مراکز تحقیقاتی مشترک و مرتبط بین دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه کرتن بر توسعه و گسترش زمینه‌های پژوهشی به ویژه مهندسی نفت تأکید کرد.

در پایان این جلسه تفاهم‌نامه‌ای به منظور گسترش همکاریهای مشترک در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی بین دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه کرتن استرالیا به امضا رسید.

شایان ذکر است که اعضای این هیئت پس از پایان جلسه از مجتمع خدمات فناوری شریف و آزمایشگاه‌های مهندسی نفت این دانشگاه بازدید کردند.