خدمت کردن هیچ گاه زمان ندارد

حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر در همایش "بسیجی دیروز امدادگر امروز" که به همت مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر برگزار شده بود، اظهار داشت: اگر فداکاری شهدا نبود امروز شاهد امنیت،‌ رشد و شکوفایی ایران اسلامی نبودیم.

وی افزود: در دوران آغازین جنگ در کشور با کمترین امکانات و در شرایطی که تجهیزات نظامی کافی را در اختیار نداشتیم با دلاوری‌های جوانان کشور موفق شدیم در جبهه جنگ موفق عمل کرده و به خوبی در مقابل دشمن ایستادگی کنیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت با بیان اینکه بسیجیان ایرانی اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران به دست دشمن بیفتد، اظهار کرد: با رشادت‌ها و جوانمردی‌های جوانان ایرانی حتی یک وجب از خاک ایران به دست دشمن نیفتاد و مردم ایران افتخار بزرگی را در ایام جنگ رقم زدند.

حجت الاسلام قاضی عسگر ادامه داد: در ایام جنگ تحمیلی از تمامی اقشار جامعه از پزشک گرفته تا بسیجی در جبهه حضور پیدا کرده و از خاک کشور دفاع کردند.

خدمت کردن هیچ گاه زمان ندارد

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت با اشاره به شهادت دو پزشک هلال احمر در فاجعه منا تصریح کرد: دو پزشک هلال احمر در میان شهدای منا بوده و این نشان دهنده آن است که خدمت کردن هیچ گاه زمان نداشته است.

حجت الاسلام قاضی عسگر افزود: عباسعلی جوزی به عنوان پزشک هلال احمر از جمله بسیجیان و جانبازان کشور به شمار می رفت که در مکه برای خدمت رسانی حاضر شد و در فاجعه منا جان خود را از دست داد.

وی با تاکید بر نگاه تعالی گونه اسلام به موضوع جنگ اذعان کرد: اسلام به دنبال تعالی انسانها بوده و هیچگاه به عنوان یک اصل به موضوع جنگ نگاه نکرده است.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت هدف اسلام از جنگیدن را نجات بشریت دانست و گفت: هر زمان که بحث نجات انسانها مطرح بوده به مقوله جنگ نگاه شده و باید ما نیز اکنون در موضوعاتی از قبیل جنگ با چنین نگاهی به مسئله توجه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: آنچه در آیات قرآن آمده است تاکید به موضوع جنگ با نگاه عدالت محوری است و ویژگی دیگر جنگ از نگاه قرآن مسئله انسانی بودن جنگ است.
حجت الاسلام قاضی عسگر با اشاره به جوانمردی های بسیجیان ایرانی در 8 سال دفاع مقدس اظهار کرد: با وجود توطئه‌های کشور عراق و استفاده آن کشور از سلاح شیمیایی هیچ گاه بسیجیان ایرانی در ایام جنگ از سلاح شیمیایی استفاده نکرده و در کنار آن مناطق مسکونی را نیز هدف قرار ندادند.

عملکرد نیروهای امدادی همیشه مورد قبول بوده است

وی با تقدیر از عملکرد نیروهای سازمان هلال احمر در مراسم حج و همچنین عتبات عالیات تصریح کرد: نیروهای سازمان حج و زیارت در مکه و عراق همواره با سختیهای بسیاری به مردم خدمت رسانی کرده اند و عملکرد آنها همیشه برای ما قابل قبول بوده است.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج وزیارت با اشاره به شرایط دشوار حاجیان ایرانی در حج سال گذشته خاطرنشان کرد: متاسفانه در حج سال گذشته در حادثه مسجد الحرام و همچنین منا شاهد سختیهای بسیار مردم بودیم اما با تلاش و کوشش نیروهای امدادی تا حدودی وضعیت حجاج ایرانی بهبود پیدا کرد.