برگزاری جشنواره کودک، صلح و میراث فرهنگی در قدیمی‌ترین پارک تهران

عابد ملکی شهردار منطقه ١٢ گفت: جشنواره کودک، صلح و میراث فرهنگی به مناسبت روز جهانی صلح و هفته ملی کودک برنامه‌ریزی وسیع شده تا با مشارکت موزه‌ها، مؤسسه‌ها و نهاد‌های فعال حوزه کودک، برنامه‌های آموزنده و سرگرم کننده در راستای مفهوم صلح و میراث فرهنگی ارائه شود.

وی افزود : مجموعه نیاوران، کاخ سعد آباد، موزه علوم و فن‌آوری، باغ موزه دفاع مقدس ، کاخ گلستان ، موزه سیارصلح کودکی(مشهد) ، موزه ملی و موزه کودکانِ ما (مازندران) در این جشنواره فعالیت داشته و افزون بر این موزه ها ، موسسات و نهاد های مرتبط کودکان همچون : شورای کتاب کودک ، فرهنگنامه کودکان و نوجوانان ، خانه کتابدار، راز بارش ، گالیله کوچولو، آوای طبیعت پایدار، گروه بازی و اسباب بازی به یاوران سرزمین آریا ، هیلو جنبش علفزار کرمانشاه و انجمن هنرمندان خود آموخته با فعالیت های آموزشی و تعاملی و همچنین برپایی کارگاهها و ارائه محصولات مناسب با موضوع جشنواره حضور خواهند داشت.

 شهردار منطقه 12 همچنین از حضور فعال گروه هایی همچون نذر شادی، شبکه یاری کودکان کار و نیکی های کوچک که از فعالان اجتماعی برای کودکان آسیب دیده هستند و همچنین زنان عروسک ساز از روستاهای استان های قزوین ، خراسان جنوبی و عشایر استان تهران با عرضه محصولات بومی خود در این جشنواره خبر داد.

ملکی در ادامه بیان کرد : دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری نیز در این جشنواره با برپایی کارگاه هایی همچون: باستان شناسی برای کودکان ، آشنایی با الفبا در گذر تاریخ ، آشنایی با مرمت آثار سفالین و رنگ به رنگ با تاریخ ، لذت یادگیری را برای کودکان ایجاد می کند.

وی در پایان از روایت قصه هایی از ادبیات کهن با بن مایه هایی از مفاهیم صلح و دوستی توسط گروه راز گردونه دردو نوبت صبح و بعد از ظهر برای کودکان و همچنین اجرای خیمه شب بازی و عروسک های غول پیکر و نمایش های شاد کودکانه در قدیمی ترین بوستان تهران (پارک شهر) که یادآور خاطرات کودکی بسیاری از شهروندان تهرانی است خبر داد.

جشنواره کودک ، صلح و میراث فرهنگی از 6 تا 11 مهر ماه ، از ساعت ده الی پنج بعد از ظهر در قدیمی ترین پارک تهران (پارک شهر) میزبان تمام علاقه مندان به حوزه کودک ، صلح و میراث فرهنگی خواهد بود.