خدمات سازمان بازنشستگی شهرداری تهران

مصطفی منتظرالمهدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اهداف مهم سازمان بازنشستگی شهرداری تهران تکریم سالمندان و خانواده آنها است. 

وی افزود: نقش مهمی را که باید حاکمیت سیستم دولت و وزارت رفاه پیاده کند، تکریم بازنشستگان همراه با خدمات مناسب است. 

وی با اشاره به اینکه جامعه ما رو به بازنشستگی است، گفت: سازمان‌های بازنشستگی نباید تنها به فکر پرداخت حقوق بازنشستگان باشند بلکه باید خدمات رفاهی مناسب نیز به این افراد و خانواده‌هایشان ارائه دهند. 

منتظرالمهدی بیان داشت: در سال 1354، سازمان بازنشستگی شهرداری تهران تشکیل شد و 12 هزار خانواده بازنشسته و وظیفه‌بگیر تحت پوشش این سازمان هستند.

رئیس سازمان بازنشستگی شهرداری تهران گفت: اکثر بازنشستگان شهرداری تهران در مناطق 2 و 5 تهران ساکن هستند.

وی گفت: یکی از موضوعات مهم سازمان بازنشستگی شهرداری تهران برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی است و بازنشستگان نیز در این برنامه‌ها مشارکت خوبی دارند. 

رئیس سازمان بازنشستگی شهرداری تهران افزود: در حوزه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برگزاری همایش‌های مختلفی در حوزه‌های مختلف داشته‌ایم و به عنوان مثال جشنواره عاشقانه تو را می‌خواند برای بازنشستگانی که نیم قرن با همسران خود زندگی کردند، برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه باید از تجربیات بازنشستگان استفاده شود، گفت: طرح افزایش خدمات در باشگاه نشاط و تعالی آغاز شده است و بازنشستگان با داشتن کارت‌های خدماتی از اتوبوس و مترو به صورت رایگان می‌توانند استفاده کنند و همین طور خدمات ورزشی رایگان نیز دریافت خواهند کرد. 

منتظر‌المهدی بیان داشت: بازنشستگانی که در تهران ساکن نیستند هزینه سبدهای کالا که در طول سال در 6 مرحله به خانواده بازنشستگان داده می‌شود به حساب بازنشسته‌ای که در تهران ساکن نیست، واریز خواهد شد.

وی گفت: بازنشستگانی که داخل کشور نیز زندگی نمی‌کنند خدماتی از جمله کمک هزینه سفر به ایران و اقامت در هتل با 50 درصد تخفیف به آنها داده خواهد شد. 

منتظرالمهدی گفت: علیرغم برگزاری جشنواره‌های مختلف سفرهای زیارتی و سیاحتی برای بازنشستگان نیز در نظر گرفته شده است که به نوبت ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بازنشستگان از سامان بازنشستگی شهرداری تهران 50 ماه خدمت دریافت می‌کنند، گفت:‌ ارتباط سازمان با خانواده بازنشستگان بسیار نزدیک است و این افراد علیرغم شناسنامه‌های ثبت‌احوال دارای شناسنامه‌های سازمانی نیز هستند.

وی گفت:‌ بازنشسته اثرگذارترین فرد در خانواده است و باید با توجه به خدمت 30 ساله‌ای که در یک مجموعه داشته مورد تکریم آن مجموعه قرار بگیرد.

منتظرالمهدی درباره درمان بازنشستگان شهرداری تهران نیز گفت:‌ برای درمان این افراد فرانشیزی دریافت نمی‌شود و خدمات درمانی به صورت رایگان به این افراد ارائه خواهد شد.

رئیس سازمان بازنشستگی شهرداری تهران یادآور شد: طرحی نیز در حال بررسی است که بازنشستگان مورد چکاپ کامل قرار گیرند. 

وی گفت: بیشتر درخواست‌های بازنشستگان درباره استخدام فرزندان و دریافت تسهیلات است.

منتظر‌المهدی درباره ارائه تسهیلات به بازنشستگان شهرداری تهران گفت: به بازنشستگان تا 5 میلیون تومان وام داده می‌شود که این وام‌ها قابل شارژ مجدد است. 

وی یادآور شد: تعاونی اعتباری سازمان بازنشستگی نیز راه‌اندازی شده و وام‌هایی نیز به بازنشستگان از این طریق داده می‌شود. 

منتظرالمهدی خاطر نشان کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته قطعه‌ای با هزار قبر در بهشت‌زهرا گرفته‌ایم با عنوان خادمین شهر که بازنشستگان پس از فوت در این قطعه به خاک سپرده می‌شوند.

رئیس سازمان بازنشستگی شهرداری تهران افزود: بیش از 40 نفر از بازنشستگان شهرداری را شناسایی کرده‌ایم که در خانه سالمندان حضور دارند و به دنبال آن هستیم که با خانواده‌های آنها ارتباط بگیریم و خدمات لازم برای حضور بازنشسته در جمع خانواده را ارائه دهیم. 

وی افزود: به دنبال احداث مهد سالمندی برای بازنشستگان شهرداری تهران هستیم که زمین آن در محدوده سرخه‌حصار شناسایی و تأمین اعتبار لازم صورت گرفته است که با موافقت دستگاه‌های ذیربط این مهد ساخته خواهد شد. 

منتظرالمهدی افزود: 600 تا 700 نفر سالانه به سازمان بازنشستگی شهرداری تهران اضافه می‌شوند و با تمامی خدمات ماهیانه 40 میلیارد تومان برای بازنشستگان هزینه می‌شود. 

رئیس سازمان بازنشستگی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: به طور میانگین ماهیانه 2 میلیون تومان به بازنشستگان شهرداری تهران پرداخت می‌شود که این پرداخت‌ها بر اساس قانون کار است. 

وی گفت:‌ سازمان شهرداری تهران در بخش اقتصادی نیز وارد شده است و 15 شرکت زیرمجموعه خود دارد. 

منتظرالمهدی گفت: پروژه گلابدره نیز در صورتی که تکمیل شود هزار میلیارد تومان به سرمایه‌های سازمان اضافه می‌کند.