12 درصد از مدارس کشور استیجاری هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی ناصری زنجانی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: اعتبارات این وزارتخانه که در قانون بودجه مصوب شده در ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم، 14 هزار میلیارد تومان بود که بیش از 120 درصد افزایش یافته و در سال جاری به 31 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: هیچ کاری را نباید در امر تعلیم و تربیت ناچیز شمرد و همه باید کمک کنیم تا امر تعلیم تربیت به خوبی پیش رود و در این میان انتقاد سازنده خوب است اما نباید تخریبی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری زنجانی اضافه کرد: میان مدیران وزارت آموزش و پرورش در تلاشند تا بهترین امکانات آموزشی را برای دانش‌آموزان فراهم کنند اما قابل کتمان نیست که امکانات بسیار محدود است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش پرورش گفت: میانگین حقوق فرهنگیان در سه سال گذشته 85 درصد ارتقا یافته ولی با این حال مشکل معیشت معلمان همچنان باقیست.

وی ادامه داد: در ابتدای کار دولت، وزارت آموزش و پرورش را با 6 هزار میلیارد بدهی تحویل گرفتیم اما با تلاش‌های انجام شده امروز در وضع مطلوبی هستیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 30 درصد از املاک آموزش و پرورش در سراسر کشور فاقد سند مالکیت است، گفت: وزارت آموزش و پرورش در سال جاری در صدد رفع مشکلات قانونی این املاک و سند دار کردن آنهاست. 

وی افزود: در مجموع 12 درصد از مدارس کشور استیجاری است و این تعداد اندک هم گاهی مشکلاتی به وجود می آورد ولی تا کنون مشکل حادی در این زمینه پیش نیامده است که در صورت بروز مشکل از طریق دادگاه و یا از طرق دیگر قانونی سعی در حل و رفع مشکلات املاک و مدارس داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری زنجانی درباره چالش‌های پارلمانی این وزارتخانه نیز گفت: عملکرد آموزش و پرورش همیشه در مقابل دید نمایندگان مردم در مجلس قرار دارد و نمایندگان منتخب مردم در مجلس ممکن است بر اساس مسائل پیش آمده در حوزه انتخابی خود سوالاتی داشته باشند و وزارتخانه تا حد توان در صدد رفع مسائل و پاسخگویی به سؤالات است.