لزوم برخورد مستمر با کالای قاچاق در سطح عرضه

 علیرضا جمشیدی رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور عصر امروز در حاشیه دیدار با حقیقی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق و ارز با اعلام این مطلب اظهار داشت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مرجع سیاست‌گذاری در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و در کنار آن بر حسن اجرای سیاست‌ها نظارت می‌کند.

وی افزود: امروز در جلسه مشترکی که برگزار شد بر برخورد مستمر با کالای قاچاق در سطح عرضه تأکید شد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: همانطور که مطلع هستید در هیأت وزیران از سوی دولت مصوب شده است که سامانه‌های اطلاعاتی دستگاه‌های دخیل در امر مبارزه با قاچاق کالا با یکدیگر ارتباط داشته باشند که امروز ضمن تشریح نحوه فعالیت سامانه مربوط به سازمان تعزیرات از آقای حقیقی خواستیم تا به این امر تسریع ببخشد.

جمشیدی ادامه داد: با یکپارچه شدن این سامانه‌ها و دسترسی به همه اطلاعات دستگاه‌های دخیل در حوزه مبارزه با کالا می‌توان قاچاقچیانی که در کار قاچاق خود تکرار می‌ورزند را شناسایی کرد تا به این ترتیب احکام بعدی صادر شده برای آنها شدیدتر بوده و بازدارندگی بهتری داشته باشد.

وی افزود:  موضوع مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه از آن طرح‌هایی است که در ستاد مبارزه با قاچاق کالا مصوب شده و به موازات مبارزه با ورود کالای قاچاق انجام می‌شود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: کالاهای خانگی، اقلام بهداشتی، دارو و لوازم درمانی از جمله کالاها و خدماتی محسوب می‌شوند که در اولویت برخورد از سوی سازمان تعزیرات قرار داشته‌اند.

جمشیدی تصریح کرد: در فاز اول به اتحادیه‌ها و اصناف تذکرات لازم داده شد تا نسبت به اقدام مقتضی برای جمع‌آوری این کالاها عمل کنند اما بعد از سه هفته سازمان تعزیرات ورود جدی‌تری برای برخورد با متخلفین انجام خواهد داد.

وی همچنین درباره پرونده تخلف یک بیمارستان گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که یک بیمارستان خصوصی یک پرونده تخلف دارد که ارزش آن تاکنون 600 میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: متأسفانه یکی از شرکت‌های بیمه‌‌ای با همکاری برخی بیمارستان‌ها تخلفاتی داشته که آن پرونده هم در دستور رسیدگی قرار دارد.