چک کردن گوشی در نیمه‌شب ممنوع!

گوشی هوشمند از جمله ابزارهایی محسوب می‌شود که دوری از آن برای بسیاری از ما غیرممکن می‌نماید. ولی این مسئله را باور داشته باشید که سر زدن به گوشی در نیمه‌های شب می‌تواند به سلامت شما آسیب جدی وارد کند.

مرکز تحقیقاتی Deloitte به تازگی یک مطالعه جامع در این زمینه انجام داد و در پایان متوجه شد از هر سه کاربر تلفن همراه یک نفر به این دستگاه اعتیاد دارد و حتی در نیمه‌های شب از خواب بیدار می‌شود تا به آن سر بزند.

البته این آمار می‌تواند اندکی وخیم‌تر باشد. برای افرادی در گروه سنی 18 تا 24 سال به سر می‌برید این احتمال وجود دارد که از هر دو نفر، یک فرد نسبت به گوشی هوشمند خود معتاد شده باشد.

مرکز Deloitte که به صورت تخصصی در زمینه خواب و عوامل مرتبط با آن فعالیت می‌کند به مردم هشدار داد در نیمه‌های شب سراغ تلفن همراه خود نروند. زیرا این مسئله با سلامت آنها رابطه مستقیم دارد. مهم‌ترین آسیبی که تلفن همراه در نیمه‌های شب وارد می‌کند، از طریق نور آبی آن ایجاد می‌شود.

این نور به بدن انسان اعلام می‌کند که هم‌اکنون روز است و بنابراین، زمانی که پس از چک کردن گوشی می‌خواهیم دوباره به خواب برویم از کیفیت آن کاسته می‌شود و بدن انسان نمی‌تواند دوباره به شرایط استراحت برگردد.

تابش نور آبی در هنگام شب موجب می‌شود برنامه‌ریزی بدن انسان برای خوابیدن تا سه ساعت به تاخیر بیافتد و در مطالعه مجزایی که دانشگاه هاروارد انجام داده نیز مشخص شده است که این نور باعث می‌شود انسان خواب عمیق را تجربه نکند.