حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری و عضو شورای مرکزی مجمع خیرین کشور، در سخنانی که در دومین نشست فصلی مجمع خیّرین کشور در محل بزرگترین شهرک نمونه مددکاری ایران (ریحانه) بیان می شد، نعمت ولایت را نعمت بسیار بزرگی نامید که خدا نصیب ما کرده است.

وی گفت: خداوند نعمت و دین خود را با ولایت برای ما کامل کرد. خدا، دینی را می پسندد و دوست دارد که در رأسش ولایت، پیامبر (ص)، امام علی (ع) و ائمه (ع) و پیروان آن باشند. در چنین حالتی و به فرموده خداوند، نباید از کسی به غیر از خدا ترس و واهمه داشته باشیم.

پورمحمدی، در ادامه سخنان خود با تشریح وضع أسف بار دنیا که به عرصه ای برای ظالمان و سرکشان تبدیل شده است، فعالیت های انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و وعده های کاندیداهای آن به رییس جمهور جنایتکار اسراییل را مورد انتقاد قرار داد و افزود: این وضع دنیای ماست. دنیایی که در آن پول، زور، اسلحه و قلدری، حرف اول را می زند.

وی در ادامه تأکید کرد: اگر از نعمت رهبری امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) محروم بودیم، نمی توانستیم معنای آیات قرآن را درک کنیم، آنجا که خدا فرمود؛ تنها از او بترسیم و ترسی از بندگان خدا نداشته باشیم. عملی که در سیره رهبران معظم جمهوری اسلامی ایران دیده می شود.

عضو شورای مرکزی مجمع خیّرین کشور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در آستانه ماه محرم قرار داریم، اظهار کرد: باید از حادثه عاشورا عبرت بگیریم و فرهنگ عاشورایی را در زندگی خود ملاک دهیم؛ فرهنگی که در آن عشق و ایثار و از خودگذشتگی و شهادت، وجود دارد.

وی همچنین با قدردانی از رضا مطلبی کاشانی و فعالیت های خیّری وی در شهرک نمونه مددکاری ایران، راه اندازی مجمع خیّرین کشور را گامی برای ترویج فرهنگ خیّری در جامعه عنوان کرد و گفت: هرگاه عطر انسان دوستی و کمک کردن در فضای جامعه بپیچد، جامعه خدایی شده و مورد لطف خدا قرار می گیرد.

پورمحمدی افزود: دیگران هم در این شرایط متوجه خواهند شد که نیازمندان در تنهایی و مشکلات خود رها نشده اند و دیگرانی هستند که به فکر آنها و سرنوشت آنها باشند.