تجلیل از مؤلفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه‌های آموزشی

یازدهمین همایش تجلیل از مؤلفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه‌های آموزشی صبح امروز در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

محمود امانی طهرانی مدیر کل دفتر برنامه ریزی و تألیف کتب درسی وزارت آموزش در این مراسم به نحوه تألیف کتب درسی جدیدالتألیف از سال 92 و به صورت گام به گام اشاره کرد و گفت: در شهریور امسال، تمام کتاب های درسی به موقع توزیع شد.

وی ادامه داد: امسال شاهد تولید بیش از 30 عنوان جدید برای پایه دهم و 9 عنوان جدید برای پایه ششم هستیم. 

احمدرضا دوراندیش مدیر کل دفتر تألیف کتاب‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش نیز با اشاره به ویژگی های کتاب های جدیدالتألیف فنی و حرفه ای اظهار داشت: این کتاب ها مبتنی بر اسناد و برنامه درسی ملی و اسناد بالا دستی است. 

وی با بیان اینکه تمرکز بر برنامه محوری و  تفکر خلاقیت در کتاب های جدید مورد توجه بوده است، افزود: در تألیف کتب درسی، برای اولین بار از روش فعال یادگیری مبتنی بر شایستگی استفاده شده است.

دوراندیش از تألیف بیش از 140 عنوان کتاب فنی و حرفه ای در پایه دهم خبر داد و تصریح کرد: توجه به دفاع مقدس و آموزش ایمنی و بهداشت کار نیز در تألیف کتب درسی مورد توجه بود. 

محسن جعفرآبادی دبیر یازدهمین همایش تجلیل از مولفان و پدیدآورندگان مواد آموزشی در این مراسم گفت: امسال ۲۰۰ عنوان کتاب جدید، کتاب راهنما، کتاب همراه و ۷۰ عنوان فیلم، نرم افزار و ویژه نامه تولید شده است.

به گزارش فارس، بالغ بر 200 عنوان کتاب جدیدالتألیف در سال تحصیلی جاری در شاخه نظری و فنی و حرفه‌ای وارد نظام آموزشی شده است.

244 مؤلف در تألیف کتاب‌های فنی و حرفه‌ای و 184 نفر در تألیف کتاب‌های متوسطه نظری همکاری داشته‌اند.