راه‌اندازی فراکسیون پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر

علی کاظمی افزود: در حال حاضر با توجه به شیوع اعتیاد به مواد مخدر صنعتی، شیمیایی و مواد روان‌گردان بویژه در بین نوجوانان و جوانان، ضرورت ایجاد فراکسیون پیشگیری از این معضل بیش از پیش احساس می‌شد.

وی اظهار داشت: بر اساس گفت‌و‌گوهایی که با سایر نمایندگان مجلس شده و آنان نیز تاکید بر اهمیت مقابله با اعتیاد دارند، طرح تشکیل فراکسیون پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر مطرح شد و بزودی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

کاظمی با اشاره به اینکه، تشکیل این فراکسیون باعث می‌شود بسیاری از مسایل و بحران‌های ناشی از مصرف مواد مخدر صنعتی، شیمیایی و قرصهای روان‌گردان در جامعه حل شود، افزود: البته تمامی ابعاد جلوگیری از شیوع مصرف مواد مخدر باید مورد توجه قرار گیرد، پیشگیری اولیه، حمایت از معتاد بهبود یافته و خانواده‌اش و درمان معتادان متجاهر و سالم ماندن سایر افراد از این آسیب خانمان سوز مدنظر است.

نماینده مردم اردل و فارسان از توابع استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر از ضروریات جامعه است زیرا تمامی ساختارهای اجتماعی، اقتصادی و غیره را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

به گفته کاظمی، ما بیش از گذشته نیاز به طراحی و عملیاتی کردن برنامه‌های اساسی برای جلوگیری از از بین رفتن جوانان کشور که مصرف مواد مخدر منجر می‌شود، داریم و باید تمام تلاش خود را با همراهی مردم و دولت در این زمینه بکار ببندیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نقش مردم در این زمینه تعیین کننده است، باید به آنان آموزش داد که چگونه فرزندان خود را در برابر وسوسه مصرف مواد مخدر صنعتی، شیمیایی و قرص‌های روان‌گردان مصون نگه دارند، معتادان را چطور به سمت درمان هدایت کنند و وقتی فردی بهبود یافت، زمینه‌های اشتغال وی فراهم شده و خانواده نیز او را به جمع خود بپذیرد.

کاظمی خاطرنشان کرد: باید عزم ملی برای تحقق رویکرد مبارزه اجتماعی با مواد مخدر در کشور ایجاد شود و وقتی هر شهروندی در این زمینه احساس مسوولیت کند، زنجیره های آموزش، پیشگیری، درمان و حمایت نیز به هم متصل می‌شود.

نماینده مردم اردل و فارسان از توابع استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بحث مبارزه با مواد مخدر از دغدغه‌های اصلی نمایندگان مجلس دهم است و باید تمام زمینه‌ها برای تحقق این رویکرد فراهم شود.

کاظمی ادامه داد: اعتیاد به مصرف موادمخدر تخریب کننده جسم و روح فرد است و باید هر چه سریعتر اقدام اساسی و عملیاتی برای مبارزه و پیشگیری از این معضل که در راس همه آسیب‌ها قرار درد، با همکاری دولت، نهادها و مردم انجام شود.