کمک خیرین در جشن عاطفه‌ها به حساب سرپرست دانش‌آموزان واریز شد

 امسال جشن عاطفه ها در دو مرحله برگزار شد و با تغییراتی همراه بود بطوریکه برگزاری آن در برخی پایگاهها انجام شد و مرحله دوم جشن عاطفه ها با شعار مهر در انتظار همدلی در بخش کهریزک شهرستان ری برگزار شد.

دانش آموزان مدارس استان تهران در دومین مرحله از جشن عاطفه ها که با شعار " مهر در انتظار همدلی " برگزار شد ، پس از به صدا در آمدن زنگ عاطفه ها با اهدای کمک های نقدی و غیرنقدی به یاری دانش آموزان نیازمند شتافتند .
محسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد استان تهران در این مراسم با بیان اینکه جشن عاطفه ها قریب به 25 سال است در آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس همزمان درسراسر کشور برگزار می شود افزود: امسال جشن عاطفه ها در دو مرحله برگزار شد که مرحله اول در 25 شهریور در اماکن و میادین عمومی شهرها برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه کمک های مردمی در مرحله اول حدود هفت میلیارد ریال در استان تهران بود، افزود: حدود 400 میلیون تومان توسط نیکوکاران در سطح شهر تهران و مابقی در شهرستان های استان کمک شده است.

وی گفت: هدایای اهدا شده با اولویت دانش آموزان نیازمند همان مدرسه و در صورت بی نیازی آن مرکز از طریق کمیته امداد بین دیگر دانش آموزان بی بضاعت توزیع می شود.

ولیئی تصریح کرد: کمک های جمع آوری شده در مرحله اول به حساب سرپرستان خانواده دانش آموزان تحت حمایت از محل کمک های جمع آوری شده پرداخت شد.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: به ازای هر دانش آموز در مقطع تحصیلی ابتدایی 500 هزار ریال، متوسط اول 750 هزار ریال و متوسط دوم پیش دانشگاهی یک میلیون ریال به حساب سرپرستان خانواده آنان از محل هدایای جمع آوری شده پرداخت شده است تا در آغاز سال تحصیلی با مشکلی مواجه نشوند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه مفهوم شعار مهر در انتظار همدلی، تقسیم شادی های دانش آموزان با همکلاسی های نیازمندشان است، خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این جشن ها کمک به دانش آموزان و دانشجویان نیازمند است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل شهرستان های استان تهران نیز در این مراسم گفت: دین اسلام، کتاب آسمانی قرآن و ائمه اطهار(ع) همواره انسان ها را به کمک به همنوع، نیازمندان و فقرا توصیه کرده اند و ما وظیفه داریم نسبت به نیازمندان جامعه احساس مسئولیت داشته باشیم.

میررضا شفیع پور با اشاره به تاکیدات قانون اساسی در خصوص آموزش رایگان برای دانش آموزان کشور افزود: بزگترین عدالت اجتماعی عدالت آموزشی است که جمهوری اسلامی ایران گام های بزرگی در این زمینه برداشته ولی تا رسیدن به ایده آل راه زیادی دارد.

وی بیان کرد: کشور ایران از بین 200 کشور در حوزه آموزش مقطع ابتدایی رتبه چهاردهم را در سال های 2015 و 2016 کسب کرده است و 98 درصد از دانش آموزان بالای شش سال در کشور در حال تحصیل هستند.

آیین نواخت زنگ عاطفه ها در دبیرستان نمونه دولتی زنده یاد محسن قادسی در بخش کهریزک برگزار شد. حجت الاسلام موسوی امام جمعه کهریزک، سید ناصر موسوی بخشدار کهریزک و محمد رضا افضلی نیا رئیس آموزش و پرورش کهریزک از دیگر مسئولان حاضر در این مراسم بودند.

به مناسبت این روز در این دبیرستان نمایشگاهی با غرفه های ارتش جمهوری اسلامی، ایستگاه سلامت، عفاف و حجاب، اقتصاد مقاومتی، جنگ امروز، جنگ دیروز، دستاوردهای دانش آموزان برپا شد.