سردار محمد رضا مقیمی رییس پلیس آگاهی کشور ، در همایش بزرگ کارآگاهان سراسر کشور که امروز (یکشنبه)به مناسبت گرامیداشت سومین روز از هفته ناجا درستاد مرکزی برگزار شد، اظهار داشت :با اینکه زمانی اطلاعات جنایی پلیس آگاهی ، به ده درصد می رسید ولی در حال حاضر، بانک اطلاعاتی جنایی ما در بسیاری از استان ها بالغ بر 100 الی 200 درصد است. 
 
وی در ادامه تصریح کرد : به آینده امیدوار هستیم و به توفیقات خوبی دست خواهیم یافت.
 
رئیس پلیس آگاهی کشور با بیان اینکه جامعه به سمتی حرکت می کند که نیازمند بایگانی اطلاعاتی از تصاویر و تطبیق چهره ها هستیم، افزود :در بحث آزمایشگاهی رو به جلو حرکت می کنیم و در حال حاضر ششمین آزمایشگاه پلیس آگاهی به مناسبت هفته ناجا راه اندازی شد.

مقیمی ادامه داد: با بایگانی کردن تصاویر کسب شده از دوربین صنوف، ادله الکترونیک جمع آوری شده و در جهت تطبیق چهره ها، طیف های طولانی تعریف کرده ایم.

وی افزود: در نظر گرفته ایم تا با مجهز کردن و آموزش دادن کارآگاهان بخش آزمایشگاهی، در آینده کشف علمی زیادی داشته باشیم.

رئیس پلیس آگاهی کشور با تاکید بر لزوم استفاده از تجارب و همکاری پیشکسوتان کارآگاهان گفت: طبق اطلاعات بدست آمده، جمعیت کارآگاهان باسابقه و تخصصی ما یعنی کارآگاهان اول، دوم، سوم و کارآگاه یاران اول، دوم و سوم، رو به کاهش است.

مقیمی ادامه داد :باید فرصت و فکری عاجلانه داشته باشیم تا کارآگاهان با تجربه خود را حفظ و از همکاران قدیمی استفاده کنیم.

وی افزود: چرا که در پلیس آگاهی، استاد و شاگردی حرف اول را می زند و آموزش های ما تنها کلاسیک نیست و شاگرد باید در دست استاد حضور یافته و از او آموزش ببیند.

رئیس پلیس آگاهی کشور ضمن انتقاد از عدم بانک اطلاعاتی جامع از سوابق کارآگاهان پلیس آگاهی، بر لزوم شکل گیری آن تاکید کرد و گفت :باید از باسابقه ترین ها استفاده کنیم.

مقیمی تصریح کرد: در عین حال که از تعداد پیشکسوتان عرصه پلیس آگاهی کم شده، جذب تعداد زیادی از کارآگاه پنجم و چهارم و کارآگاه یاران پنجم و چهارم به عنوان کف کارآگاهان پلیس آگاهی افرایش داشته است، بنابراین برای آینده وضعیت خوبی را پیش بینی می کنیم.