قطار دوستی در تهران و ۲۰ ایستگاه راه‌آهن کشور به حرکت درآمد

سردار علیرضا اکبرشاهی در حاشیه حرکت قطار نظم و دوستی، با اشاره به حرکت نمادین این قطار اظهارکرد: به دنبال حوادثی که در سال‌های قبل برای شهروندان و ساکنان نزدیک به حریم ریلی کشور رخ داده بود قرار شد تا قطار نظم و دوستی به با هدف اطلاع‌رسانی و آموزش، در تهران و 20 ایستگاه ریلی دیگر به حرکت درآید تا در این حرکت نمادین، دانش آموزان به عنوان مسافر، در این قطار حضور داشته بانشد.

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور گفت: در جریان حرکت این قطار که صبح امروز با حضور تعدادی از دانش‌آموزان ساکن در مناطق حاشیه ریلی در تهران و 20 ایستگاه دیگر انجام شد، قرار است تا در سفری کوتاه با این قطار، آموزش‌های لازم را فراگیرند.

وی با بیان اینکه‌کودکان و دانش‌آموزان همیاران پلیس در حریم ریلی، قطارها و ایستگاه‌های راه‌آهن هستند افزود: متاسفانه سنگ‌پرانی به قطارهای در حال حرکت در حاشیه ریل‌های کشور حوادثی را به دنبال داشته که با انجام این اقدامات و برخی آموزش‌های دیگر، به دنبال آموزش کودکان و نوجوانان در قالب همیاران پلیس در حریم ریلی هستیم.

اکبرشاهی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر آمار سنگ‌پرانی به قطار و حوادث ناشی از آن کاهش چشمگیری پیدا کرده است.