همه باید در برقراری و پایداری امنیت سهیم باشیم

 سردار حسین اشتری صبح امروز در همایش نگهبان های محله با اشاره به شعار هفته نیروی انتظامی با عنوان همه با هم برای امنیت و ارامش گفت: امنیت محصولی جمعی است و باید همه در برقراری و پایداری آن سهیم باشیم.

وی ادامه داد: نعمت سلامت و نعمت امنیت دو نعمت مهمی هستند که فقدانشان کاملا محسوس است.

وی گفت: نیروی انتظامی در این هفته ارتباطش با نخبگان را بیشتر کرده و در درجه دوم سعی کرده خدمات بیشتر و بهتری را به شهروندان ارایه دهد در گام سوم نیز از پدید اورندگان و خدمتگزاران امنیت به مردم قدردانی کرده است.

سردار اشتری با اشاره به امنیت مطلوبی که در کشور وجود دارد گفت: با توجه به اتفاقاتی که در کشورهای همسایه رخ می دهد و همچنین ناامنی های موجود در این کشورها به حمد الهی با از جان گذشتگی های نیروهای حفاظتی و امنیتی در کشور امنیت در حد بسیار مطلوبی وجود دارد این امنیت مرهون عنایت الهی و هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری است.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: هر کسی که در جمهوری اسلامی ایران رندگی می کند با هر گرایشی زیر چتر درایت حکیمانه مقام معظم رهبری قرار دارد.

وی بنیه دفاعی ایران را نماد اقتدار کشور برشمرد و گفت: یکی از دلایل عدم موفیقت دشمن در اجرای نقشه هایش بنیه بالای دفاعی کشور است.

سردار اشتری اضافه کرد: این بنیه مقتدرانه در سایه درایت های رهبری و هوشیاری مردم سد نفوذ ناپزیری از مردم ایران برای دخالت بیگانگان و دشمنان فراهم کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه حضور پرررنگ مردم در عرصه های اجتماعی و سیاسی را دلیل دوست داستن کشور از سوی آحاد مردم برشمرد و افزود: اگر یک زمانی دشمنان ایران و در رأس آنها آمریکا قدرت داشته باشند نظم و امنیت را بر هم می زنند.

وی با اشاره به عدم اجرای تعهدات از سوی کشورهای دیگر گفت درست است که برای عید نوروز پیام می دهند و ابراز علاقه به مردم می کنند اما در جایی که باید به تعهدات خود عمل نمی کنند.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نیروی انتظامی باید با حد اکثر توان خود امنیت را برای مردم رفم بزند.

وی نگهبان محله را نماد همکاری مردم و نیروهای پلیس برشمرد و گفت: نگهبان های محله ملجا و پناهگاه مردم در محله ها هستند و ضامن افزایش احساس امنیت در محله ها هستند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: پلیس امین و امانت دار مردم است و این وظیفه بسیار خطیر است جان و مال و ناموس مردم برعهده ماست و بایددبا حد اکثر توان از انها محافظت کنیم.

سردار اشتری با اشاره به اینکه برانیم موسسات حفاظتی و امنیتی را تقویت کرده و گسترش دهیم حضور نگهبان های محله به مردم بسیار ارامش می دهد و ضریب امنیت و ارامش را درجامعه بالا می برد.

وی افزود: رابطه خوب نگهبان های محله با کلانتری ها باعث تقویت امنیت میشود کلنمتری ها باید حامی و پشت و پناه نگهبان های محله باشند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به رونمایی از منشور نگهبان های محله که در 14 بند تدوین شده است گف:ت این منشور باید مبنای کار نیروی انتظامی و نگهبان های محله باشد.