ترمیم در اعضای هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان

 علی صغر فانی امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر در مدارس کشور که در دبیرستان علامه حلی منطقه ۱۴ تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره ی رتبه بندی نیروهای خدماتی این وزارتخانه تصریح کرد: مصوبه دولت مربوط به  فرهنگیان و معلمان است و ما با روش های دیگر برای پیگیری رتبه بندی کادر خدماتی که حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر هستند، تلاش می‌کنیم. امیدواریم دراین باره تعامل با سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی به نتیجه برسیم.

وی در باره تداوم طرح رتبه بندی فرهنگیان در سال جاری نیز بیان کرد: دستورالعمل این طرح را چند روز پیش ابلاغ کرده‌ایم که شامل تعدادی از همکاران می‌شود.

وزیر آموزش وپرورش در باره وضعیت توزیع شیر مدارس نیز بیان کرد: امسال برای توزیع شیر در مدارس ۴۵۰ میلیارد تومان از محل یارانه و ۱۵۰ میلیارد تومان نیز از اعتبارات آموزش و پرورش پیش بینی شده است و امیدواریم از یک تا دو هفته دیگر، توزیع شیر را آغاز کنیم.

وی افزود: متناسب  با اولویت بندی از دوره ابتدایی تا متوسطه اول، شیر در مدارس توزیع خواهیم کرد و اگر بتوانیم در دوره متوسطه دوم نیز این کار انجام می شود. اگر اعتبارات لازم صد در صد تخصیص یابد ۷۰ نوبت  شیر در مدارس توزیع می شود و اگر تخصیص اعتبار کمتر باشد طوری توازن را ایجاد می‌کنیم تا اعتبارات لازم برای تأمین شیر از شرکت‌ها را فراهم کنیم. 

ترمیم در اعضای هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان انجام می شود

وی درباره وجود اخبار ضد و نقیض پایان مهلت فعالیت اعضای هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان نیز گفت: ترمیم در اعضای هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان انجام می شود، هر وقت این موضوع نهایی شد، اعلام می‌کنیم.

فانی درباره ترک تحصیل دانش آموزان نیز با بیان اینکه سیاست ما انسداد مبادی بیسوادی در دوره ابتدایی است، تصریح کرد: متاسفانه برخی از خانواده‌ها به دلایل مسائل فرهنگی از تحصیل  فرزندانشان که در سن تحصیل هستند جلوگیری می کنند. از سال گذشته با مراجعه به درِ منازل، دانش‌آموزان را شناسایی و به کلاس آورده‌ایم که با این شیوه توانستیم ۷۶ هزار دانش‌آموز شناسایی کنیم و در مدارس ثبت نام کنیم.

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به آخرین ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد گفت: روز گذشته اطلاعات قریب ۱۳ میلیون دانش‌آموز در سامانه سناد ثبت شده است و ثبت نام ما بیشتر از این تعداد است و منتظر هستیم تا آمار سیستم سناد نهایی شود تا آمار نهایی را اعلام کنیم.