شهرام گیل آبادی با اشاره به جایزه جهانی خشت طلایی تهران، گفت: براساس توافق میان مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و نماینده برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد در ایران، در ٣١ اکتبر هرسال همزمان با روز جهانی شهرها، همایش جایزه جهانی خشت طلایی تهران برگزار می شود.

وی افزود: در این همایش تعدادی از مقامات ملی و شهری، روسای سازمان های بین الملل و اعضای هئیت های دیپلماتیک، استادان دانشگاه، پژوهشگران، محققان، دانشجویان حضور دارند.

رئیس مرکز ارتباطات و أموربین الملل شهرداری تهران با اشاره به محورهای این جایزه جهانی، إظهار کرد: معماری، شهرسازی و میراث فرهنگی، توسعه پایدار و محیط زیست شهری، زیرساخت‌ها، امکانات و خدمات شهری، توسعه اجتماعی و فرهنگی شهر، شهرهوشمند و دولت الکترونیک شهری، تأمین منابع، سرمایه گذاری و اقتصاد شهری و نیز برنامه ریزی و مدیریت شهری از جمله محورهای جایزه جهانی خشت طلایی است.

همچنین در ادامه گشتاسب مظفری دبیر جایزه جهانی خشت طلایی تهران با اعلام این که مهلت ارسال آثار تا ٢٤ مهرماه تمدید شد، اظهار کرد: این آثار باید شامل معیارهای واجد شرایط از جمله متعهد به یک پروژه إبداعی باشد که دارای طرح توجیهی (BP) و یا تجربی در یکی از محورهای ٧گانه پیش برنده توسعه و پایداری محیط زیست در شهرها، مناطق، نواحی و محلات باشد.

مظفری در ادامه همین مطلب إذعان کرد: در أجرای این پروژه ها از الگوها و راهکارهای مشارکت و همکاری با شرکا شامل دولت، سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی استفاده شده باشد و نیز پروژه مذکور دارای نو آوری در زمینه ها و حوزه های مختلف موضوعی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، زیست محیطی و عرصه فناوری پایدار باشد.

وی خاطرنشان کرد: سومین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران امسال در سی و یک اکتبر همزمان با روز جهانی شهرها (دهم آبان ۹۵) برگزار می شود.