در این توضیح آمده است؛ خبرنگاران و اعضای محترم کانال سخنگوی شهرداری تهران ضمن ابراز تاسف و تاثر از دو حادثه به وقوع پیوسته در متروی تهران به اطلاع می رساند:

١. در حادثه روزگذشته ایستگاه مترو صادقیه ، بنابر صورتجلسه مقامات رسمی، اظهارات شاهدان و عوامل اجرایی ، عبور فرد متوفی از خط زرد و عدم توجه به هشدار پیجر ایستگاه باعث برخورد با قطار عبوری و وقوع حادثه شده است. این حادثه در ساعت ١٨:١٠دقیقه به وقوع پیوسته که پس از اقدامات اولیه و انتقال مصدوم به بیمارستان امام خمینی توسط عوامل اورژانس متاسفانه در ساعت ١٩:٤٠ فوت ایشان اعلام می شود.

٢. در حادثه بعد از ظهر امروز(١٢ مهرماه) ایستگاه میدان شهدا فردی حدودا ٥٩ ساله در ساعت ١٤:٥٣ دقیقه همزمان با ورود قطار به ایستگاه به محوطه ریل عبوری وارد و دچار حادثه شد که متاسفانه به دلیل شدت جراحات در گذشت. بنابر اظهارات شاهدان و مستندات مقامات مسئول و نحوه وقوع حادثه ، احتمال خودکشی به عنوان علت اصلی حادثه مطرح است که توسط مراجع ذی صلاح در حال بررسی می باشد.

شهرداری تهران ضمن اظهار تاسف از این حوادث و تسلیت به خانواده های داغدار ، رعایت هشدار ها و نکات ایمنی در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بخصوص مترو را موکدا از شهروندان عزیز خواستار است.