چرا از بررسی محاکم قضایی نگرانید؟

محسن پیرهادی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه تعدادی از اعضای شورای شهر تهران که نامشان در لیست واگذاری املاک بوده از رسانه‌ها شکایت کرده‌ایم، گفت: اما شایان ذکر است که هیچ خبرنگاری به واسطه شکایت اعضا به زندان نرفته است و ما تنها دادخواست خود را تنظیم کرده‌ایم و پرونده در مرحله رسیدگی قرار دارد.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که یک اتهامی را به گروهی در جامعه می بندند، در این صورت آنان باید چه کنند. اگر نسبت به جریان رقیب، مقابله به مثل کند که اخلاقی نیست؛ راهکار دوم، مراجعه به دستگاه قضا است. امروزه بحث حیثیت افراد در فضای مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه براساس بررسی‌ها بیش از 20 درصد افراد جامعه تنها یک بار به یک مجموعه رسانه‌ای مراجعه می‌کنند و ممکن است این افراد، خبر دروغی که به ما بسته شده را بخوانند اما بار دیگر به آن سایت یا کانال مراجعه نکنند که جوابیه ما را ملاحظه کنند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه حتی این رسانه‌ها معذرت‌خواهی نکرده و توضیح ما را نیز منعکس نکردند، گفت: اگر بخواهیم روال ادامه داشته باشد، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و نگران هستیم که مبادا یک جریان دنباله‌داری ایجاد شود و انتشار این خبرهای دروغ رویه شود. برخی گویی از بررسی محاکم قضایی نگرانی دارند و علاقه مند هستند که حقیقت مخفی بماند.

پیرهادی افزود: نباید یک نفر حرفی بزند و بعد غوغاسالاری کنیم که شکایتی نشود. امیدوارم این اتفاق حتی برای یک نفر نیز رخ ندهد اما توقع نداشته باشید که از حداقل حقوق شهروندی خود بهره نبریم. ضمنا وی یکی از دلایل پیگیری این امر و ارائه دادخواست به محاکم قضایی را خواسته و مطالبه مردم دانست تا حقیقت روشن شود.