محمد مجابی در نشست امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان حفاظت محیط زیست و ستاد امر به معروف و نهی از منکر، تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در سازمان حفاظت محیط زیست را اعلام و بر فعالیت های گسترده این سازمان در حوزه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد.

وی افزود: با توجه به تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی در اوایل سال ۹۴ و ابلاغ آن توسط رئیس جمهوری حساب این موضوع  برای تشکیل ساختارها و تنظیم و تدوین برنامه های این حوزه شکل گرفت. ۶ نفر از اعضای دولت هم شامل وزیر اطلاعات، وزیر آموزش و پرروش، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر کشور  اعضای این ستاد محسوب می شوند.

معاون سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه تمام دستگاه ها باید شورای امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند، گفت: در سازمان حفاظت محیط زیست نیز در مجموعه شورای امر به معروف و نهی از منکر برنامه های متعددی در حال پیگیری است و افزون بر این پیگیری اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری نیز از بحث های مهم مطرح در این شورا است.

وی ادامه داد: تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در سازمان حفاظت محیط زیست، شناسایی یاوران معروف در سطح ستاد و استانها تشکیل کارگروه های تخصصی هشت گانه توسط مدیران کل و برگزاری نشست های تخصصی برخی از اقدامات ما در این زمینه بوده است.

مجابی با اشاره به توجه پررنگ فرهنگ ایرانی و اسلامی به محیط زیست بیان کرد: در کتابهای قدیمی ایرانی چنین آمده است که حتی در دنیای دیگر برای تخریب و آلودگی محیط زیست عقوبت وجود دارد. در اسلام نیز به کرار به این موضوع پرداخته شده است. علاوه بر اینها در حقوق اساسی هم بحث محیط زیست مطرح  است.

وی سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حفاظت محیط زیست را نیز یکی از اسناد بالادستی مهم در این حوزه عنوان کرد و گفت: در ماده ۱۴ این سیاست ها مباحث امر به معروف و نهی از منکر برای حفظ محیط زیست مطرح شده است.

معاون حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست با یادآوری سخنان مهم مقام معظم رهبری در ۱۷ اسفند ۹۳، گفت: مقام معظم رهبری در آن جلسه بر این موضوع تاکید کردند که باید از ظرفیت امر به معروف و نهی از منکر برای حفظ محیط زیست استفاده شود و تفاهم نامه امروز نیز به منظور گسترش نهادهای مردمی برای حفظ محیط زیست و اصلاح الگوی مطرح طراحی شده است.

تفاهم نامه همکاری میان سازمان حفاظت محیط زیست و ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور صبح امروز در محل سازمان حفاظت محیط زیست به امضای معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رئیس جمهور و احمد زرگر دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور رسید.