رفتار حضار مراسم قُم خلاف شئونات اسلامی بود/کنسرتی در مشهد و قم نخواهیم داشت

حسین نوش آبادی درباره کُنسرت برگزار شده در شهر مقدس قُم که موجب گلایه علما و نمایندگان مجلس شورای اسلامی شده اظهار کرد: تاکنون در شهرهایی همچون قُم و مشهد مجوز برنامه کُنسرت موسیقی داده نشده است؛ آنچه که سه‌شنبه گذشته در شهر مقدس قُم اتفاق افتاد نیز مراسم کُنسرت موسیقی نبود.

به گفته وی، مراسمی که در شهر مقدس قُم موجب انتقادات فراوانی شده برنامه‌ای بود که به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز مباهله برگزار شد و حواشی متفاوتی را دامن زد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اصل برنامه‌ای که اجرا شده وزین بود اما حاشیه‌های آن که مورد تقبیح وزارت فرهنگ و ارشاد هم  قرار گرفته موجب نارضایتی علما و مراجع معظم شد.

نوش آبادی با بیان اینکه برخی شرکت‌کنندگان در مراسم شهر قُم رفتارهای زننده و پوششهای نامناسب داشتند خاطرنشان کرد: این پذیرفتنی نیست که برخی افراد بخواهند با رفتارهایی خلاف شئونات یک مراسم معمولی را تحت الشعاع قرار دهند.

وی ادامه داد: این رفتارهای انجام شده در شهر مقدس قُم گلایه ما را به‌دنبال داشت و ما نیز آن را محکوم کرده و غیر موجه دانستیم چرا که اجازه نخواهیم داد عملکرد نامناسب در ساحت فرهنگ  مقدس اسلامی اجرا شود.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دغدغه‌‌مندی علما را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: منویات علما و مراجع را همیشه مدنظر قرار می‌دهیم و تمام تمهیدات برای آنکه فضاهای فرهنگی و هنری کشورمان برخوردار از سلامت و بدور از شائبه‌های نفسانی باشد را به‌کار خواهیم بست.

نوش آبادی درباره برنامه کنسرت موسیقی در شهر مقدس مشهد و یا قُم اظهار کرد: به هیچ عنوان در شهر مشهد که حریم بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) است برنامه کُنسرت موسیقی برگزار نخواهد شد و تاکنون هم چنین مراسمی انجام نشده است.

وی افزود: شهر مقدس قُم نیز به عنوان پایگاه ترویج دین و انقلاب محسوب می‌شود و در هیچ زمانی کُنسرت موسیقی در آن برگزار نشده و نخواهد شد.
 
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تعطیلی برنامه‌های کُنسرتهای موسیقی در دو ماه آتی خبر داد و گفت: برنامه‌های کُنسرتهای موسیقی به احترام ماه محرم و صفر در هیچ نقطه‌ای از کشور اجرا نمی‌شود.

هفته گذشته مراسم موسیقی به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز مباهله در شهر مقدس قُم برگزار شد که  پوشش نامناسب برخی شرکت کنندگان و رفتارهای خلاف شئونات عده‌ای از حاضران، گلایه بسیاری از علما، مراجع و  مسئولان مختلف را به‌دنبال داشت.