بوفه‌های مدارس نظارت می‌شوند

 سیدمحمدهادی ایازی در مراسم رونمایی نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان که در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: از حدود 110 هزار مدرسه کشور 85 هزار مدرسه در حوزه سلامت جسمانی و بوفه مدارس مورد بازرسی کارشناسان وزارت بهداشت قرار گرفتند در تفاهم‌نامه میان وزارت بهداشت و آموزش‌وپرورش که از سوی وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شد، توزیع اقلام خوراکی مضر مانند سوسیس و کالباس در مدارس ممنوع شد که در حدود 95 درصد مدارس آن را اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به بحث سلامت روان دانش‌آموزان گفت:‌ در این رابطه دغدغه‌های جدی داریم و معتقدیم نوجوانان و جوانان باید بیشتر تحت برنامه‌های پایش محور قرار بگیرند و در این رابطه آماده ورود جدی‌تر به مدارس هستیم. باید از ظرفیت‌ سازمان بهزیستی نیز استفاده کنیم و واقعیت این است که با پدیده‌های جدیدی در حوزه جوانان و نوجوانان مواجه هستیم.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت عنوان کرد: درخصوص مصرف دخانیات دغدغه‌های مهمی وجود داردچرا که مصرف قلیان رو به افزایش است و می‌تواند بسترساز سایر آسیب‌های اجتماعی باشد. به موضوع فقر نیز باید توجه کرد علت بسیاری از ترک تحصیل‌های دانش‌آموزی فقر است و باید با کمک نهادهای مربوط، این افراد را به مدرسه بازگردانیم.