حاشیه‌نشینی همیشه آسیب را به همراه ندارد

علی ربیعی در نشست هم‌اندیشی آسیب‌های روانی اجتماعی و اعتیاد گفت: بیشترین توجه و تمرکز کنونی در برنامه‌های مبارزه و کاهش اعتیاد در وجه انتظامی است و باید بر علت‌شناسی نوین در گفتمان عمومی تاکید شود.
ربیعی گفت: متاسفانه در مدیریت پروژه‌های اجتماعی و به عبارتی مدیریت حل مسائل فرآیندی اجتماعی ضعیف عمل کردیم.

وی در ادامه نسبت به بی‌تفاوتی عمومی به پدیده اعتیاد هشدار داد و گفت: این عادی‌انگاری از بروز حساسیت اجتماعی در خصوص اعتیاد کاسته است و متاسفانه در مدیریت پروژه‌های اجتماعی و به عبارتی مدیریت پروژه اجتماعی را بلد نیستیم و در واقع در مدیریت حل مسائل فرآیندی اجتماعی ضعیف عمل کردیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین ضمن طرح این سوال که چرا مسائل کنترل نمی شوند و هر روز گسترده تر می شوند؟ گفت: در حال حاضر الگوی مصرف از سنتی تبدیل به صنعتی شده است و در مطالعات فردی خود نیز شاهد آن بودم که مشروب بعنوان متغیر واسط یا تشدید کننده در اعتیاد افراد دخیل است.

وی همچنین به جلسه اخیر با رهبری در خصوص حضور ١١ میلیون حاشیه نشین در کشور اشاره کرد و گفت: معتقدم رابطه معنا داری میان حاشیه نشینی و آسیب اجتماعی وجود ندارد؛ زیرا حاشیه نشینی همیشه آسیب را به همراه ندارد، من خود از حاشیه آمدم و امروز وزیر شده ام، آیا من آسیب هستم؟!