سردار حسن اشتری در جمع خبرنگاران به دیدار روز گذشته فرماندهان نیروی انتظامی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: با همتی که همه دستگاه های نظامی دارند وضعیت امنیتی در کشور خوب است، تاکید رهبری بر افزایش فعالیت ها در کلانتری ها است. لذا از همان روز گذشته بنا را بر این گذاشتیم که فرمایشات رهبری را تبیین کنیم و به مردم بگوییم چه کارهایی انجام داده ایم.

وی درباره جرایم اتباع بیگانه در کشور، اظهارداشت: تخلفات اتباع بیگانه هم سریعا رسیدگی می شود تخلفات اتباع خارجی نسبت به ایرانی ها یا برابر است، یا کمتر است.

سردار اشتری ادامه داد: نظارت پلیس بر اتباع بیگانه زیاد است و با همکاری دستگاه قضائی نتایج خوبی هم حاصل شده است. در بحث استرداد مجرمان امسال ۸۰ نفر از مجرمان شناسایی شده اند و از داخل کشورهایی که بودند  از طریق اینترپل مکاتبه شد و حدود ۱۷ نفر از مجرمین توسط پلیس اینترپل مسترد شدند و مابقی در اولین فرصت مسترد می شوند.

رئیس پلیس کشور افزود: تعامل خوبی بین پلیس ایران و دیگر کشورها وجود دارد و فقط چند کشور هستند که سیاسی برخورد می کنند اما در کل دیدگاه ها نسبت به پلیس و دستگاه قضایی کشورمان خوب است.

وی درباره اعزام تیم پلیسی به ریو، گفت: تقاصای پلیس برزیل این بود که ایران در بحث امنیت بازی ها حضور داشته باشد و ما یک تیم مجرب را به برزیل فرستادیم که حضورشان بسیار مثمر ثمر بود.

فرمانده نیروی انتظامی به وضعیت مرزهای کشور اشاره کرد و افزود: مرز کرمانشاه وضعیت خوبی دارد و مرزبانی نیروی انتظامی با حضور مقتدرانه اجازه تعرض به هیچ بیگانه ای را نمی دهد. به‌طوری‌که در روزهای گذشته گروهی که قصد تعرض داشتند، توطئه آنها خنثی شد.

سردار اشتری، قاچاق انسان را جزو جرایم سازمان یافته برشمرد و گفت: در ایران بسیاری از باندهایی که قاچاق انسان انجام می دهند، شناسایی شده اند.