تشریح سه گلایه مندی بزرگ تهرانیان/ کمبود حمل و نقل عمومی با وصله و پینه حل نمی شود

گروه اجتماعی- پرویز سروری رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار افکار نیوز با اشاره به بررسی های کمیسیون حقوقی و نظارت در مورد مشکلات محلات مختلف در تهران اظهار کرد: محله ها در شهر تهران دارای دونوع مشکلات عمومی و محلی هستند.

وی ادامه داد: موضوعاتی  همانند کمبود حمل و نقل و افزایش دسترسی به مترو یکی از موضوعاتی است که تمام محله ها در شهر تهران نسبت به آن ابراز نارضایتی می کنند.

سروری با اشاره به این که حمل و نقل یکی از موضوعاتی است که شهرداری تهران باید برای آن چاره ای قطعی بیاندیشید، گفت: متاسفانه در حال حاضر بجای اجرای راه حل های اصلی و ریشه ای شاهد تصمیم های مقطعی و نقطه ای در مورد کمبود حمل و نقل شهری هستیم.

رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران در توضیح این مطلب گفت: کم کردن از تعداد اتوبوس ها در یک محدوده از شهر و به کارگیری آن در محدوده ای دیگر مشکلی را حل نمی کند.

وی ادامه  داد: توسل به وصله و پینه کردن در مشکل کمبود حمل و نقل شهری باعث می شود نه تنها کار پیش نرود بلکه در نقاطی که کار در حال پیش رفتن بود با اختلال مواجه شویم.

وی با اشاره به این که محله های مختلف شهر تهران از معضل آلودگی هوا گلایه مند هستند، عنوان کرد: این موضوع نیز طبیعتا ناشی از کمبود حمل و نقل شهری است و هر چاره جویی در معضل اول منجر به حل مشکل آلودگی هوا نیز می شود.

سروری در پایان با اشاره به معضل سوم مردم در شهر تهران خاطرنشان کرد: مردم خواهان افزایش سرانه سلامت هستند. این موضوع برای بانوان که امکان ورزش در فضاهای عمومی کمتر برای آنها مقدور است و به دنبال سالن های ورزشی در نزدیکی منزل خود هستند بیشتر صادق است.

 

لیلی موسوی