تهران، اصفهان، خراسان رضوی بیشترین صدقه را در سال جاری دادند

در مردادماه 8 درصد میزان پرداخت صدقه نسبت به ماه گذشته آن رشد داشته است و 5 استان برتر در این زمینه استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و مازندران است که بیشترین کمک را داشته‌اند.

به طور کلی این 5 استان 43 درصد درآمد صدقات کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

در زمینه شاخص تحقق برنامه، استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و مازندران بیشترین میزان را کسب کرده‌اند اما بالاترین میزان رشد کمک‌های صدقه مربوط به قزوین، آذربایجان شرقی، زنجان و گیلان در یکی دو ماه اخیر بوده است.

در مجموع 4 شاخص تحقق برنامه، رشد نسبت به دوره مشابه، رشد نسبت به ماه قبل و شاخص سهم در درآمد کشور استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان، اصفهان، قزوین و زنجان 5 استان برتر در نیمه اول سال 95 هستند.

در رابطه با اینکه چه میزان صدقات سهم در درآمد ملی دارند 25 درصد از درآمد ناخالص ملی در تهران محقق می‌شود و 14 درصد درآمد در کشور مربوط به صدقات به همین استان اختصاص دارد که رتبه چهاردهم در کشور را دارد.

در 5 ماهه ابتدایی امسال 115 میلیارد تومان صدقه جمع‌آوری شده است اما برنامه عملیاتی 137 میلیارد تومان بوده است در واقع 84 درصد برنامه تحقق یافته است.

استان‌هایی مثل خراسان شمالی و ایلام نیز جزء کمترین استان‌ها در تحقق برنامه هستند. استان تهران 14 درصد، اصفهان 9 درصد، خراسان رضوی 7 درصد، فارس 5 درصد و مازندران 6 درصد بیشترین سهم را در درآمد کشور در حوزه صدقات دارند.